Kierowca zabił staruszka na wózku na przejściu dla pieszych

Kierowca zabił staruszka na wózku na przejściu dla pieszych

Dodano: 
Śmiertelny wypadek w Poniatowej
Śmiertelny wypadek w Poniatowej / Źródło: Policja
Taki wypadek nie powinien mieć miejsca. Do tragedii doszło w Poniatowej w woj.lubelskim. Zginął 82-letnie niepełnosprawny mężczyzna.

Policjanci z opolskiej (Opole Lubelskie) komendy wyjaśniają okoliczności wypadku drogowego do jakiego doszło na przejściu dla pieszych na ul. Fabrycznej w Poniatowej.

Z ustaleń policjantów wynika, że kierujący Oplem 47-letni mężczyzna, potrącił 82-letniego pieszego na wózku inwalidzkim, który znajdował się na przejściu dla pieszych. Pieszy został przewieziony do szpitala, jednak jego życia nie udało się uratować.

Do tragicznego w skutkach zdarzenia doszło około godz. 11:50 w Poniatowej na ul. Fabrycznej. Policjanci, którzy przyjechali na miejsce wypadku, ustalili, że kierujący Oplem jechał ul. Fabryczną w kierunku ul. Młynki. Na pasach potrącił pieszego, który poruszał się na wózku inwalidzkim. Potem zbadano go na zawartość alkoholu we krwi, okazało się, że był trzeźwy.

Niedawno pisaliśmy o katastrofalnej sytuacji na polskich przejściach dla pieszych. Do ministerialnego raportu dotarł portal BRD24.pl, a wnikliwą analizę pod tytułem „Badania zachowań pieszych i relacji pieszy-kierowca wrzesień-grudzień 2018 r”. przeprowadził ITS.

Naukowcy udowodnili, że na 100 metrów od przejść dla pieszych ograniczenia prędkości nie przestrzega 85 proc. kierowców, jeśli ograniczenie to wynosi 50 km/h. Jeszcze 10 metrów przed przejściem wciąż zbyt szybko jedzie 40 proc. kierowców.

Czytaj także:
Tragiczny wypadek pod Grójcem. Na pasach zginęły dwie kobiety

Jeszcze gorzej jest poza obszarem zabudowanym. Jeśli ograniczenie wynosi 70 km/h, to na 100 metrów od przejścia prędkość przekracza 90 proc. kierowców, a na 10 metrów od przejścia 68 proc. kierowców.

Naukowcy porównali dane z tymi z 2015 roku. Odsetek przekraczających prędkość przed przejściami zwiększył się z 40 do 85 proc. (w miejscowościach) i z 30 do 90 proc. (poza miejscowościami). Sytuacja jest katastrofalna.

Czytaj także:
9 na 10 kierowców lekceważy pieszych. Zebry wysokiego ryzyka

Czytaj także