Nowy Mercedes-Benz Klasy S… przyszłości

Nowy Mercedes-Benz Klasy S… przyszłości

Dodano: 
Pojazd koncepcyjny Mercedes-Benz Vision EQS 2
Pojazd koncepcyjny Mercedes-Benz Vision EQS 2 / Źródło: Mercedes-Benz
Dobrze czytacie. Tak będą wyglądać i takie będą limuzyny takie jak Klasa S, ale za kilka lat. Całkiem niedługo, tak naprawdę. Oto Mercedes-Benz Vision EQS.

Mercedes mówi: „To kamień milowy na drodze ku przyszłości”.

Zatem jak ta przyszłość wygląda?

Mercedes-Benz Vision EQS to wizja realna, pionier dla całej rodziny Mercedes-Benz EQ, czyli aut elektrycznych, ale jednocześnie luksusowych. Bo według Mercedesa potrzeba ludzi, by się przemieszczać, nie zmieni się. A potrzeba, by transportować się na dodatek w wyjątkowych pojazdach wręcz ulegnie wzmocnieniu.

Na razie tę wizję można tylko zobaczyć. Vision EQS ma „rozciągnięte” proporcje, które tworzą jeden łuk. Linia nadwozia jest płynna, a prototyp ma majestatyczny wygląd. Sporo jest zewnętrznego oświetlenia, szkło jest na górze, srebro na dole. Luksusowy charakter limuzyny podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.

Teraz czas na nieco science-fiction. Reflektory Digital Light mają po cztery moduły soczewek holograficznych, które są zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym. Pozwalają na nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia. Logo marki ma nowe zadania, to 229 podświetlanych pojedynczych gwiazd, które tworzą z tyłu wkomponowany w nadwozie pas świetlny.

Cyfrowa jest przednia osłona (kiedyś: grill), która jest w rzeczywistości pierwszą na świecie matrycą świetlną składającą się z 940 diod LED w trzech wymiarach. Można nią sygnalizować informacje i dozować światło otoczeniu.

Z kolei wnętrze, kabina Vision EQS została zainspirowana światem luksusowych jachtów. Jest łagodna i luksusowa. Deska rozdzielcza tworzy jedną strukturę z nadwoziem, za pomocą górnych elementów wykończenia. Kokpit auta otacza podróżujących, jak na łodzi. Środek wykonany jest z materiałów ekologicznych, użyto zarówno okładzin tradycyjnych, jak i tych zaawansowanych technologicznie. Mikrofibra Dinamica w kolorze krystalicznej bieli wykonana została z przetworzonych butelek PET. Ale jest i drewno klonowe i syntetyczna skóra, o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku „oceanicznego”.

Czas na napęd. Oczywiście jest elektryczny, silniki są przy przedniej i tylnej osi, a akumulator został zintegrowany z podłogą. Moc przekracza 476 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 760 Nm. Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy. Pojazd studyjny oferuje zasięg do 700 km, a „tankowanie” akumulatora do 80 proc. trwa mniej niż 20 minut.

Czytaj także:
Mały, ale wielki. Nowy Mercedes GLB

Źródło: Mercedes-Benz

Czytaj także