Odmieniona Honda Civic. Poprawki wyszły jej na dobre

Odmieniona Honda Civic. Poprawki wyszły jej na dobre

Nowa Honda Civic
Nowa Honda CivicŹródło:Honda
Honda poddała Civica faceliftingowi. Zmiany objęły detale zewnętrzne i środek popularnego kompaktu. Tylko jednostki napędowe pozostały bez zmian.

Facelifting to zmiany unowocześniające auto, które każdy model przechodzi po 2-3 latach od debiutu, mniej więcej w środku cyklu produkcyjnego. Ostatnio wytwórcy koncentrują się raczej na update’cie oprogramowania, a zmiany stylistyczne są właściwie kosmetyczne.

Honda z Civiciem równie zdecydowała się na zmiany delikatne, ale obejmujące wszystkie sfery. Dokonano więc poprawek stylistycznych nadwozia, udoskonalono system informacyjno-rozrywkowy, zastosowano także nowe materiały wykończeniowe w kabinie.

Nowa Honda Civic

Z zewnątrz nowością jest symetryczna przednia kratka wokół świateł przeciwmgielnych i prostsza konfiguracja osłony chłodnicy. Nowa jest także konstrukcja wlotu powietrza. Wszystkie elementy nadają bardziej aerodynamiczny kształt przodowi auta. Z przodu pojawiły się też reflektory LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Z boku widać nowe 16-calowe felgi aluminiowe (standard) lub opcjonalne 17-calowe sportowe alufelgi aluminiowe „Shark Grey”.

Zmiany dotknęły także wnętrza Civica, użyto nowych paneli z lepszych materiałów, a fotel kierowcy w najwyższych wersjach wyposażeniowych posiada teraz dodatkowo elektryczną ośmiokierunkową regulację ustawienia. System informacyjno-rozrywkowy pozwala teraz na integrację z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak Toyota w nowej CH-R, także Honda dodała w Civicu przyciski i pokrętła obok ekranu dotykowego.

Nowa Honda Civic

Bez zmian w modelu po liftingu pozostaje gama silników, współpracujących z przekładnią CVT lub sześciobiegową przekładnią manualną. Przypomnijmy, jednostka VTEC Turbo o pojemności 1,0 litra osiąga moc 126 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Większa, 1,5-litrowa jednostka benzynowa VTEC Turbo dostarcza moc 182 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przeprojektowany 1,6-litrowy silnik wysokoprężny i-DTEC Hondy oferuje 120 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa aktywnego, to rozbudowano pakiet Honda Sensing, zawierający systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Systemy te montowane są we wszystkich wersjach wyposażeniowych Civica. Pakiet obejmuje m.in. system ograniczający skutki kolizji, inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych.

Czytaj też:
Szał na SUV-y. Kierowcy chcą ich coraz więcej
Czytaj też:
Oto ulubione crossovery Polaków

Źródło: Honda