Kontrowersyjna decyzja. Producent ograniczył prędkość w swoich autach do 180 km/h

Kontrowersyjna decyzja. Producent ograniczył prędkość w swoich autach do 180 km/h

Nowe Volvo S90 i V90
Nowe Volvo S90 i V90 Źródło: Volvo
Są takie Volvo, która mają ponad 300 koni mechanicznych i mogą jechać ponad 250 km/h. Ale nawet te pojadą jedynie 180 km/h i ani kilometra na godzinę więcej. Szwedzi ograniczyli prędkość maksymalną we wszystkich swoich autach.

Każdy model Volvo ma teraz ograniczenie prędkości do 180 km/h oraz funkcję Care Key. Firma Volvo Cars dotrzymała obietnicy złożonej w ubiegłym roku: wszystkie produkowane odtąd samochody mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h.

To działanie, bardziej radykalne niż prawo wielu krajów, jest elementem szerszej strategii. Jest nią walka o ograniczenie śmiertelnych ofiar wypadków drogowych oraz ciężko rannych do zera.

Oprócz ograniczenia prędkości, każdy samochód Volvo będzie wyposażony w funkcję Care Key, która pozwala właścicielowi lub głównemu użytkownikowi Volvo zaprogramować dodatkowe ograniczenia prędkości maksymalnej. Można ich użyć, gdy pożycza się samochód innym członkom rodziny lub młodszym, niedoświadczonym kierowcom.

Te dwa rozwiązania są czytelnym sygnałem, jak poważnie Volvo Cars podchodzi do problemu, jakim jest przekraczanie prędkości. – Uważamy, że na producencie samochodów spoczywa odpowiedzialność za poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego – powiedziała Malin Ekholm, szefowa działu bezpieczeństwa Volvo Cars. – Nasza technologia ograniczania prędkości i otwarcie szerokiego dialogu społecznego na ten temat, odpowiadają temu myśleniu. Ograniczenie prędkości i funkcja Care Key pomogą uświadomić wielu ludziom, że przekraczanie dozwolonej prędkości jest niebezpieczne. Nasze rozwiązania wyrabiają dobre nawyki u kierowców. Ale na dłuższą metę wprowadzają też do jazdy wiele spokoju.

Czytaj też:
Niemiecki rząd ustąpił, kierowcy wygrali! Będzie obniżka cen mandatów
Czytaj też:
Niemiecki książę zginął w wypadku motocyklowym
Czytaj też:
Prędkość na niemieckich autostradach niższa niż na polskich?

Opracował:
Źródło: Mototarget.pl