Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to nowy, flagowy SUV w gamie japońskiej marki. Napęd o mocy systemowej 306 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w około sześć sekund. W napędzaniu przednich kół współpracuje z nim generator oraz silnik elektryczny o mocy 182 KM. Napęd tylnych kół zapewnia 54-konna jednostka elektryczna, zamontowana przy tylnej osi.
Domyślnym trybem pracy wariantu RAV4 Plug-in Hybrid jest ustawienie EV, po wyborze którego samochód rozpędzi się do 135 km/h. Teoretyczny zasięg przy zasilaniu elektrycznym to maksymalnie 75 kilometrów, a w mieście auto może pokonać „na prądzie” nawet 98 km. Energia jest zgromadzona w akumulatorze o pojemności energetycznej 18,1 kWh.
Toyota RAV4 PHEV. Inteligentna bateria
Jak podkreśla producent, dzięki umieszczeniu baterii układu hybrydowego pod podłogą pojemność bagażnika wynosi 520 litrów. Przestrzeń załadunkowa jest łatwo dostępna i ustawna, a jej podłoga zupełnie płaska. Auto może też ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony.
Napełnienie akumulatora trakcyjnego trwa około 2,5 godziny przy podłączeniu do gniazdka 230 V/32 A. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji MyT. Wspomniana funkcja umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz ogrzanie lub schłodzenie wnętrza przed zajęciem miejsca w kabinie.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid: ceny w Polsce
We wnętrzu znajdziemy sportowe przednie siedzenia z podgrzewaniem i elektrycznym sterowaniem. Fotel kierowcy ma regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Do standardowego wyposażenia należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz stacja multimedialna z modułem Apple CarPlay i Android Auto.
Hybrydowa „ravka” będzie dostępna w trzech odmianach wyposażenia, jak przypomina IBRM Samar. Podstawowa wersja Dynamic – wyceniona katalogowo na 228 900 złotych – oferuje przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym 9 cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V.
Do standardowego wyposażenia należy także kabel do ładowania 32A Typ 2 wraz ze skórzanym etui z logo Toyoty. Kabel umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej prądem o mocy do 6,6 kW.
Wersja wyposażeniowa Selection (ceny od 248 900 złotych) zawiera dodatkowo aluminiowe felgi 19-calowe, dwukolorowe nadwozie, podgrzewanie przedniej szyby i kierownicy, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni.
RAV4 PHEV. Najwyższa wersja za 264 900 zł
RAV4 Plug-in Hybrid w najwyższej specyfikacji Selection + VIP otrzymuje panoramiczny dach z możliwością otwierania, pakiet Premium Audio JBL oraz 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Elementy z zakresu komfortu to m.in. skórzana tapicerka, fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektryczna regulacja siedzenia pasażera oraz fukcja wentylacji. Auto w tej wersji kosztuje według cennika od 264 900 złotych.
Toyota rozpocznie przedsprzedaż RAV4 Plug-in Hybrid już 4 stycznia przyszłego roku. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w kwietniu.
Czytaj też:
Szef największego producenta samochodów na świecie: Elektryki są przereklamowane
Toyota RAV4 PHEV