Zabawka dla dużych chłopców. 680-konne BMW M2 Competition od G-Power

Zabawka dla dużych chłopców. 680-konne BMW M2 Competition od G-Power

BMW M2 Competition G-Power
BMW M2 Competition G-Power Źródło: G-Power
Niektórym nigdy dość, przynajmniej jeśli chodzi o moc i osiągi. Ci nienasyceni poprawiacze seryjnych aut to tunerzy, a jednymi z najlepszych w tej dziedzinie są specjaliści z firmy G-Power. Właśnie z już mocnego auta, jakim jest BMW M2 Competition, zrobili radykalnie mocniejsze.

BMW M2 Competition to jeden z tych samochodów, które kupuje się nie z rozsądku, ale z miłości do jazdy. Auto w wersji seryjnej (chociaż i tak już podkręconej, o czym świadczy nazwa „Competition”) ma doładowany sześciocylindrowy silnik rzędowy, który dostarcza 410 koni mocy. A ta jest przekazywana na tylną oś. Czyli naprawdę trudno oczekiwać, żeby komuś mogło czegokolwiek brakować.

No ale jak wspomnieliśmy, są tacy, którzy w tego typu samochodach dostrzegają potencjał. Nie gotowy produkt, ale samochód, który da się rozwinąć. Właśnie takimi ludźmi są mechanicy z G-Power.

BMW M2 Competition G-Power

Wzięli w swe ręce M2 Competition i dokonali zmian, które sprawiły, że powstało auto nowe, szybsze i wciąż nadające się do codziennej jazdy. Zaczęli od podwójnego doładowania. Po ich ingerencji jest ono znacznie wydajniejsze. Potem przeprojektowali układ wydechowy i dolotowy. Wreszcie wszystko trzeba było zestroić, zmieniając oprogramowanie sterujące jednostką napędową.

BMW M2 Competition od G-Power ma 3-litrowy silnik, który teraz generuje 680 KM mocy i 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oznacza to, że podkręcono auto o 270 KM i 310 Nm. G-Power nie zdecydowało się przenieść napędu na obie osie, a zasilać jak w oryginale, jedynie tylną.

BMW M2 Competition G-Power

Osiągi tej rakiety ścinają z nóg. Przyspieszenie od 0 do 100 km / h wynosi 3,2 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi ponad 330 km/h (205 mph). Takie wartości zarezerwowane są dla aut pokroju Ferrari lub Lamborghini.

Co ciekawe, za pakiet zmian G-Power nie liczy sobie przesadnie dużo. Modyfikacja kosztuje „jedynie” 20 tys. euro.

Czytaj też:
306 KM plus duży bagażnik. Nowy Mercedes A 35 od AMG

Źródło: G-Power