Najszybsza przednionapędówka świata. Jest rekord!

Najszybsza przednionapędówka świata. Jest rekord!

Dodano: 
Renault Megane R.S. Trophy-R
Renault Megane R.S. Trophy-R / Źródło: Renault
Renault Megane R.S. Trophy-R osiągnęło na Nordschleife – Północnej Pętli toru Nürburgring – nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem.

Renault Megane R.S. Trophy-R jest wyposażone w 300-konny silnik, ten sam co Mégane R.S. Trophy, ale przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Samochód, który pobił rekord znajdzie się na rynku pod koniec roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.

To już tradycja w Renault Sport, że każda nowa generacja Megane R.S. Trophy-R zawdzięcza osiągi nie tylko dużej mocy silnika, ale pracy nad poprawieniem auta w różnych jego aspektach. Samochód został opracowany jako wyścigowy. Specjalny, mały zespół skoncentrował się na trzech sprawach: maksymalnym zmniejszeniu masy auta o 130 kg (w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.

Wynik spełnił oczekiwania. Megane R.S. Trophy-R ustanowił nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej pętli Nordschleife toru Nürburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał 20,832 km i 73 zakręty „Zielonego Piekła” w 07’40’’100.

Samo Mégane R.S. zmaga się z „Ringiem” już od 10 lat. Pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś należał do Mégane R.S. R26.R, które to auto pokonało okrążenie w 8’17’. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy (8’07’’97). W 2014 roku Trophy-R modelu Mégane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7’54’’36). Najnowsze Megane R.S. Trophy-R poprowadził ten sam kierowca, wyznaczając nowy rekord czasu.

Megane R.S. Trophy-R to auto seryjne, a zatem znajdzie się w sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.

Pierwszy publiczny pokaz poprowadzą kierowcy Renault F1 Team Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg 24 maja 2019 roku, w piątek poprzedzający zawody Grand Prix Monako Formuły 1.

Auto nie zostałoby rekordzistą, gdyby nie praca zespołowa. Renault Sport wspomagali dostawcy podzespołów. Firma Akrapovič opracowała układ wydechowy, Brembo hamulce, Bridgestone opony, Öhlins amortyzatory, a Sabelt kubełkowe fotele.

Czytaj także:
Jeszcze więcej mocy. Nowe 911 Turbo przyłapane na Nürburgringu

Czytaj także