Nowy Focus ST. 5 kluczowych faktów

Nowy Focus ST. 5 kluczowych faktów

Dodano: 
Ford Focus ST Kombi
Ford Focus ST Kombi / Źródło: Ford
Ford daje wybór. Można mieć benzynę albo diesla, różne skrzynie biegów, a autem jeździć radykalnie i ostro albo jak niedzielny kierowca i też będzie fajnie. Poznajcie najważniejsze fakty o nowym usportowionym Focusie ST.

Ford Focus ST - inspiracja z góry
Zegary Focusa ST zostały zainspirowane wskaźnikami Forda GT. Cyfrowy wskaźnik ciśnienia doładowania, wskaźnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są teraz wyświetlane na opracowanym specjalnie przez Ford Performance wyświetlaczu, umieszczonym wewnątrz 4,2-calowego kolorowego ekranu TFT. Ruszanie z miejsca bez buksowania kół w przypadku aut z pakietem „Performance Pack” i 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest możliwe dzięki specjalnemu układowi Launch Control.

Ford Focus ST - nowe hamulce
Powiększono hamulce przednich i tylnych kół. Większe tarcze przednich hamulców mają teraz wymiary 330 x 27 mm i współpracują z zaciskami o podwójnych siłownikach. Z tyłu tarcze hamulców mają teraz wymiary 302 x 11 mm. Elektryczna pompa hamulcowa EBB (Electric Brake Booster) szybciej zwiększa ciśnienie w układzie niż pompa hydrauliczna, co z kolei pozwala lepiej wyczuwać pracę hamulców.

Ford Focus ST - układ kierowniczy i TCV
Ford Focus ST z silnikiem EcoBlue 2,0 jest wyposażony w układ poprawiający stabilność toru jazdy na zakrętach (Torque Vectoring Control). Zasada działania TVC polega na odpowiednim przyhamowywaniu koła po wewnętrznej, co poprawia trzymanie się nawierzchni i zmniejsza podsterowność samochodu. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) działa 15 procent szybciej niż w standardowych wersjach Focusa i wymaga zaledwie dwóch obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami.

Ford Focus ST - regulacja trybów jazdy
Dział sportowy Ford Performance dał kierowcom możliwość wyboru kilku trybów jazdy. To nowość w modelu Focus ST, dzięki której dokonywana jest korekta parametrów gazu i elektrycznego wspomagania kierownicy. Wybierać można między trybami „Śliska/Mokra Nawierzchnia”, „Normalny”, „Sportowy” oraz „Tor”– w samochodach mających pakiet wyczynowy „Performance Pack”.

Ford Focus ST - wielki wybór
Usportowiony Ford wchodzi na rynek w dwóch wersjach nadwozia, jako 5-drzwiowy hatchback i kombi. Ma też dwa silniki do wyboru: 280-konny silnik benzynowy EcoBoost 2,3-litra, z turbodoładowaniem twin-scroll i eliminacją opóźnienia reakcji turbosprężarki, osiągający maksymalny moment 420 Nm, a także wysokoprężny silnik EcoBlue 2,0-litra, o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm. I jeszcze jedna możliwość wyboru, skrzynia biegów. Są dwie, 6-stopniowa ręczna przekładnia z funkcją wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów (rev-matching) oraz 7-biegowy automat.

Źródło: Ford

Czytaj także