7 faktów o nowym Audi SQ7

7 faktów o nowym Audi SQ7

Dodano: 
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI / Źródło: Audi
Dieslowska potęga mocy, na przekór wszystkim, a na dodatek przestrzeń adekwatna do wielkości silnika. Poznajcie nowe Audi SQ7, które tym razem cztery pierścienie zaprezentowały po kilku tygodniach od premiery „modnego” SQ8.

Audi SQ7 TDI - płatne dodatki
SQ7 i tak jest najbardziej wypasionym Q7, ale nie zmienia to faktu, że wydać na opcje można drugie tyle, co na model. Na liście opcji są np. czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, funkcja wspomagania cichego zamykania drzwi, system nagłośnienia Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System czy pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Także bardziej wypasione reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym i adaptacyjny asystent jazdy.

Audi SQ7 TDI - elektronika pokładowa
W środku sterowany dotykowo system MMI Navigation Plus ma gamę usług. A to m.in.: zaawansowany LTE, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem, informacje o ruchu online, Google Earth, hybrydowe radio i Alexa Amazona. Widoki są wyświetlane na wyświetlaczu cyfrowego kokpitu Virtual Cockpit, tym razem specyficznego dla modeli z literką „S”.

Audi SQ7 TDI - wygląd
SQ7 wystylizowano tak, by wyróżniał się z serii. Zrobiono to detalami. Ma podwójne żebra osłony chłodnicy, aluminiowe obudowy lusterek i cztery końcówki układu wydechowego z chromowanymi osłonami. Ale także trójwymiarowy spojler znajdujący się z przodu i dodatki polakierowane w kolorze matowego srebra. Jeśli do tego dodamy 20-calowe alufelgi stylizowane na 5-ramienną turbinę i czarne zaciski hamulców z przodu (opcjonalnie czerwone), to zaczyna to wyglądać naprawdę wyjątkowo.

Audi SQ7 TDI - skrzynia i zawieszenie
Ponieważ SUV jest topowym Q7 to można nim jeździć sportowo (patrz: osiągi). Ma układ stabilizujący przechył, układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy i ośmiostopniową automatyczna skrzynia biegów Tiptronic. Moc trafia na cztery koła dzięki audiowskiemu Quattro. Standardowe są sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy. Opcjonalny zaś jest pakiet zawieszenia z aktywną, elektromechaniczną stabilizacją przechyłu, która zmniejsza drgania podczas jazdy na wprost po nierównej drodze i pozwala szybciej jechać w zakrętach w trybie jazdy sportowej.

Audi SQ7 TDI - osiągi
Największy SUV Audi od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jak chwali się producent, w zależności od wyposażenia, SQ7 TDI zużywa od 7,6 do 7,4 litra paliwa na każde 100 kilometrów (hue, hue – dodajemy my, ale nieoficjalnie, ponieważ za podanymi danymi stoją testy w cyku WLTP). Wóz jest miękką hybrydą, ma 48-woltowy subsystem elektryczny, który zapewnia energię dla sprężarki wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu.

Audi SQ7 TDI - silnik
Audi SQ7 TDI ma – jak wskazuje oznaczenie – silnik wysokoprężny. To V8 o mocy 435 KM, o pojemności 4,0 litra. Jednostka napędowa z dwoma turbosprężarkami zapewnia moment obrotowy 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min.

Audi SQ7 TDI - najmocniejsze Q7
To ostatnie auto miało swój debiut jako pierwsze, bo segment wielkich i średnich SUV-ów z opadającym dachem jest teraz bardziej „na czasie”. Niedawno pisaliśmy przy jego okazji o zupełnie nowej BMW X6. Jednak są tacy, którzy wciąż uwielbiają tradycyjne nadwozie. Dla nich Audi ma najmocniejszą wersję Q7, z literką „S”. Oto najważniejsze wiadomości na temat tego auta.

Czytaj także