Oto najmocniejszy kabriolet świata. Nowe Ferrari 812 GTS

Oto najmocniejszy kabriolet świata. Nowe Ferrari 812 GTS

Ferrari 812 GTS
Ferrari 812 GTSŹródło:Ferrari
Ferrari oficjalnie pokazało nową wersję modelu 812. Auto nazywa się GTS i zostało najmocniejszym kabrioletem na rynku.

Ferrari 812 GTS
To wersja bez dachu super coupé 812 Superfast. Auto zostanie regularnym modelem seryjnym, a nie ograniczonym do limitowanej serii. Pogłoski z Maranello o pracach nad wersją topless 812 Superfast trafiały do mediów dość długo. Wreszcie zostały potwierdzone, ponieważ w zeszłym tygodniu nastąpił wyciek zdjęć ekskluzywnego samochodu.

Ferrari 812 GTS
Zgodnie z oczekiwaniami, GTS dzieli podzespoły z 812 Superfast. To oznacza wolnossący 6,5-litrowy silnik V12, który wytwarza 800 KM przy 8500 obr./min ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 718 Nm przy 7000 obr./min. Te dane czynią wóz najmocniejszym seryjnym kabrioletem na świecie. Co ciekawe, osiągi pozostają na poziomie zbliżonym do osiągów modelu 812 z zabudowanym dachem. Ferrari GTS rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy, a do 200 km/h w 8,3 sekundy. Jego maksymalna prędkość to ponad 340 km/h.

Ferrari 812 GTS
Auto ma montowany z przodu silnik V12, w seryjnej produkcji po raz pierwszy od pół wieku. Ostatnim modelem Ferrari był GTS4 z 1969 rroku, a także 365, najczęściej znany jako Daytona Spider. Od tego czasu klientom Ferrari oferowano tylko specjalne modele w limitowanych seriach, np. 550 Barchetta w 2000 r., Superamerica w 2005 r., SA Aperta w 2010 r. i F60 America w 2014 r., Przy czym ten ostatni wyprodukowano tylko w 10 egzemplarzach. Jak w każdym nowoczesnym kabriolecie, także w Ferrari GTS dach rozkłada się i składa bardzo szybko, bo w zaledwie 14 sekund (i przy prędkości do 28 km/h). Auto ma elektrycznie sterowaną tylną szybę, która reguluje przepływ powietrza. Można ją obniżyć nawet przy zamkniętym dachu, aby kierowca i pasażer mogli słuchać muzyki z wydechu V12.

Ferrari 812 GTS
Nowa wersja GTS ma przeprojektowany względem 812 Superfast tył, który podkreślają dwa wsporniki oraz nowa pokrywa bagażnika. Również tylny dyfuzor został przeprojektowany i ma dodatkowy element, który rekompensuje brak aerodynamicznych elementów obecnych w 812 Superfast. Ferrari dodało także dwie małe klapki w kształcie litery „L” w górnych rogach przedniej szyby, które pomagają niwelować turbulencje i obniżają hałas. Według Włochów pasażerowie mogą swobodne i komfortowo podróżować także przy dużych prędkościach.
Czytaj też:
Nowy roadster McLarena. Będzie droższy niż Senna

Źródło: Ferrari