Nowa Corvette bez dachu. Moc to jedno, ale cena zwala z nóg, jest tak niska

Nowa Corvette bez dachu. Moc to jedno, ale cena zwala z nóg, jest tak niska

Chevrolet Corvette Convertible 2020
Chevrolet Corvette Convertible 2020 Źródło:Chevrolet
Chevrolet pokazał odkrytą Corvettę – model Convertible. Auto ma tak jak coupé silnik z tyłu, co wymagało skonstruowania zdejmowanego dachu na nowo. Najciekawsza jest jednak cena samochodu, którego moc to pół tysiąca koni.

Chevrolet Corvette Convertible 2020
Chevrolet Corvette powstaje od niemal 70 lat. Zawsze miał silnik z przodu. W nowej generacji umieszczono go centralnie, przed tylną osią, jak w supersamochodach. – Nigdy nie było takiej Vette – chwalą się szefowie koncernu General Motors. Wersja z otwartym dachem też ma silnik z tyłu, jak coupé. Dlaczego zmieniono wszystko i zrezygnowano z silnika z przodu, za przednią osią? Dlatego, że – jak wyjaśnił Mark Reuss, prezes General Motors „pojazd z silnikiem z przodu osiągnął granice osiągów”. Tymczasem ambicją twórców nowej Corvette było tych osiągów poprawienie.

Chevrolet Corvette Convertible 2020
Twórcy auta, z głównym inżynierem Tadge’em Juechterem postanowili więc odejść od tradycji i zamontować motor jak w Ferrari albo Lamborghini. Na dodatek – wzorem wspomnianych marek – osłonili go szklaną pokrywą, żeby każdy mógł go sobie obejrzeć. Jaki auto ma motor? Ten sam, co w coupé, z silnikiem nie eksperymentowano. Zastosowano motor wolnossący V8 LT2 typu Small Block. Jego pojemność to 6,2 litra. Moc wynosi 502 KM (choć trzeba dokupić wydech w pakiecie Z51, bo seryjnie to 497 KM), a moment obrotowy 637 Nm (seryjnie 497 KM i 630 Nm). GM mówi, że od 0 do 60 mil/h (czyli do 96 km/h) ósma generacja rozpędza się w czasie krótszym niż 3 sekundy, najszybciej w historii. Osiągów Convertible wciąż nie podano.

Chevrolet Corvette Convertible 2020
„To najbardziej wszechstronna Corvette w historii. Jest autem na długie trasy, dzięki rozwiązaniom z zakresu komfortu także idealnym na co dzień i najlepszym samochodem z centralnie umieszczonym silnikiem na tor wyścigowy” – Tadge Juechter. Coś w tym chwaleniu się musi być, bo nowa Vette ma przeciwstawne rozwiązania. Jedne sportowe, drugie komfortowe. Z tych drugich to na przykład podnoszone zawieszenie, które unosi auto o 40 mm i zapamiętuje do 1000 lokalizacji, by robić to automatycznie. Albo dwa bagażniki o łącznej pojemności 357 litrów, nie mówiąc o systemach łączności i multimediach.

Chevrolet Corvette Convertible 2020
Z drugiej to sztywna konstrukcja z aluminium, adaptacyjne amortyzatory, gwintowane kolumny, nowy układ kierowniczy, szpera (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) czy ośmiobiegowa skrzynia z dwoma sprzęgłami. Jeśli jedzie się w trybie ręcznym (sterowanie łopatkami), wyłącza sprzęgła. Na torze działa od drugiego do szóstego biegu. A biegi numer 7 i 8 służą wyłącznie do pokonywania odległości na autostradzie.

Chevrolet Corvette Convertible 2020
W wersji Covertible dach składa się z dwóch sztywnych elementów, które kryją się za tylną klapą. Żeby dach rozłożyć lub złożyć pracuje 6 silników elektrycznych. Cały proces składania trwa 16 sekund i może być przeprowadzony do 30 mil na godzinę (48 km/h). Najlepsze na koniec. Wersja Convertible wymaga dopłaty 7,5 tys. dolarów do coupé. Cennikowo nowa Corvette Convertible startuje od 67 495 dolarów (267 tys. zł).
Czytaj też:
Sezon na wiatr we włosach. Jeździmy Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Źródło: Chevrolet