571 koni mocy w nowym Audi S8

571 koni mocy w nowym Audi S8

Dodano: 
Audi S8
Audi S8 / Źródło: Audi
Czy można być jednocześnie autem sportowym i ultraluksusową limuzyną? Audi twierdzi, że tak, przedstawiając najmocniejszą wersję flagowca, czyli S8.

Audi S8
Auto ma 38 systemów wspomagania kierowcy zebranych w dwa pakiety: City i Tour. Adaptacyjny asystent jazdy – centralny system pakietu Tour –  łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, wspomagania jazdy w korkach i śledzenia pasa ruchu. Z kolei w pakiecie City system Pre Sense łączy ochronę przednią, tylną i boczną. Jeśli wykryje zbliżające się uderzenie boczne, może współpracować z aktywnym zawieszeniem, aby natychmiast unieść nadwozie nawet o 80 mm. Dzięki temu ustawia próg w lepszej pozycji do pochłaniania energii uderzenia. Mózgiem wszystkich systemów wspomagania kierowcy jest centralny sterownik zFAS. Posiada pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy.

Audi S8
S8 ma 5,18 m długości i standardowo stoi na 21-calowych felgach. Od A8 różni go przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W nim wszystkie elementy, które standardowo są chromowane – aż po końcówki rur wydechowych – są błyszcząco czarne. Matrycowe reflektory diodowe HD Matrix LED ze światłami laserowymi oraz tylne światła w technice OLED dostępne są w opcji.

Audi S8
Wspomniane układy należą do wyposażenia seryjnego, za dopłatą można wybrać tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki z dodatkiem włókna węglowego. Mają one średnicę 420 mm na przedniej osi i 370 mm na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i odporne na zużycie, a poza tym lżejsze.

Audi S8
Auto ma dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Umożliwia on niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Łączy sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, ze stabilnością na autostradzie i małym promieniem skrętu. Sportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu kierowana jest na koło zewnętrzne. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi przenosi moment napędowy na koło wewnętrzne, co stabilizuje auto.

Audi S8
Nowym S8 można podróżować komfortowo i miękko lub dynamicznie, jak samochodem sportowym. Auto jest bowiem standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten system, działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera w przodzie pojazdu, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem. System wyboru dynamiki jazdy Drive Select oferuje do wyboru pięć profili jazdy. Tryb „Comfort +” to profil zupełnie nowy. Dzięki niemu także pokonywanie zakrętów jest przyjemniejsze, ponieważ by zmniejszyć przyspieszenie boczne działające na pasażerów nadwozie przechyla się w zakręcie o 3 stopnie.

Audi S8
System mild hybrid (MHEV) to 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. Auto wyposażone jest też w system cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami.

Audi S8
Sercem Audi S8 jest ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo, która wytwarza 571 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik V8 z techniką mild hybrid pracuje łagodnie, a dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu i dwóm turbosprężarkom dostarcza moc w każdej sytuacji. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Czytaj także:
4,9 do setki. Jest wydłużone Audi A8 z napędem plug-in

Źródło: Audi Sport

Czytaj także