Porsche podnosi poprzeczkę. Najmocniejszy Macan ma 440 KM

Porsche podnosi poprzeczkę. Najmocniejszy Macan ma 440 KM

Porsche Macan Turbo
Porsche Macan Turbo Źródło:Porsche
Porsche wychodzi z założenia, że mocy nigdy dość. Niemiecka firma pokazała właśnie najmocniejszą wersję swojego kompaktowego SUV-a Macana.

Porsche Macan Turbo
Zmodernizowany wariant otrzymał nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 440 KM. To o 10 proc. więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20 proc. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h).

Porsche Macan Turbo
Lepsze są również hamulce: w ramach zoptymalizowanego podwozia nowy Macan Turbo zostaje fabrycznie wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Z zewnątrz wariant Turbo wyróżniają unikalne akcenty, takie jak przedni zderzak oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem.

Porsche Macan Turbo
Podczas faceliftingu zmodernizowano także wnętrze. Już w standardzie dostępne są adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Jest też podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie (za dopłatą) można zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911. Z kolei system multimedialny PCM z 10,9-calowym ekranem dotykowym współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym Bose z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów. System posiada nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz można go obsługiwać głosowo.

Porsche Macan Turbo
Jako płatne wyposażenie można zamówić całe mnóstwo dodatków, w tym podgrzewaną szybę przednią, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie, asystenta jazdy w korku i inne. Nowe Porsche Macan Turbo można już zamawiać, jego cennik startuje od 428 tys. zł.
Czytaj też:
Zaskakujący ruch Porsche. Będzie ręczna skrzynia w 911
Czytaj też:
Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S. Aż 70 koni więcej