Ostatnie samochody Peugeota są tak dobrze zaprojektowane, że ludzie kupują je oczami. Ale nie tylko design przekonuje do francuskich aut. I nie tylko design zadecydował o tym, że jurorzy COTY zagłosowali na model 208, który zdobył 281 głosów i zostawił w pobitym polu m.in. Porsche Taycana, BMW Serii 1, Forda Pumę, Renault Clio, Teslę Model 3 i Toyotę Corollę (taka była finałowa siódemka).
W jury konkursu zasiada dwóch znakomitych dziennikarzy z Polski: Maciej Ziemek i Roman Popkiewicz. A kolejność w finale plebiscytu była następująca:
-
Peugeot 208 (281 punktów)
-
Tesla Model 3 (242)
-
Porsche Taycan (222)
-
Renault Clio (211)
-
Ford Puma (209)
-
Toyota Corolla (152)
-
BMW Serii 1 (133)
Galeria:
Peugeot 208
„Dwieścieósemka” powstała na zupełnie nowej modułowej platformie CMP. Platforma przeznaczona do pojazdów z segmentów B i B+ jest lekka, aerodynamiczna i przystosowana do elektryfikacji. Dzięki niej nowy 208 jest dłuższy od poprzednika o 8 cm, niższy o 3 i ma rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm.
Ma bardziej agresywny wygląd. Za jego design odpowiadają charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (jak w 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Z kolei z tyłu zastosowano charakterystyczne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł. Z przodu dominuje wielkie logo lwa pośrodku grilla.
Wnętrze auta jest ultranowoczesne, z najnowszą generacją i-Cockpit 3D, czyli nową koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (z 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Co pod maską?
Silniki benzynowe PureTech z filtrem cząstek stałych o pojemności 1,2 l i mocach 75, 100 oraz 130 KM, diesel BlueHDi o mocy 100 KM spełniający wymagania normy Euro 6 i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), z akumulatorem o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km. Do tego nowa automatyczna skrzynia biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach, oczywiście w bogatszych wersjach.
Ceny w Polsce
Nowy 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od 2 lipca w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like, Active, Allure, GT Line i GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych. Podstawowa wersja otwierająca gamę z silnikiem benzynowym o mocy 75 KM połączonym z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Likekosztuje 53 900 zł.
Czytaj też:
Te auta powalczą o tytuł Światowego Samochodu Roku 2020