Sezon na grilla. Nowe BMW serii 4 Coupé

Sezon na grilla. Nowe BMW serii 4 Coupé

BMW serii 4 Coupe
BMW serii 4 Coupe Źródło:BMW
Najnowsza generacja dwudrzwiowego sportowego modelu klasy średniej ma monstrualny grill – słynną nerkę BMW. I on właśnie rzuca się w oczy przede wszystkim.

Grill – osłona chłodnicy – ma zadanie odróżnić auto od nowego BMW serii 3. I robi to doskonale, przy okazji kontynuując gigantomanię BMW X7 i nowej serii 7.

BMW serii 4 Coupe
Auto wprowadzone na rynek zostanie najpóźniej od października 2020 r. Na początku sprzedaży oferowanych będzie pięć wariantów, po raz pierwszy również bardziej sportowe M440i xDrive Coupé. Najmocniejszy model wyposażony będzie w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. Poza tym w ofercie będą cztery 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4-cylindrowy silnik wysokoprężny. W marcu 2021 r. dojdą do tego dwa 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.

BMW serii 4 Coupe
W 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych została zastosowana technologia mild hybrid („miękka hybryda”). To alternator odwracalny 48 V wspomagający silnik spalinowy dodatkową mocą do 11 KM. Wszystkie silniki auta będą teraz z dwustopniowym turbodoładowaniem.

BMW serii 4 Coupe
Po raz pierwszy wszystkie modele będą dostępne z 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń będzie opcjonalna. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive na początku sprzedaży pojawi się w dwóch modelach, a od marca 2021 r. w czterech modelach.

BMW serii 4 Coupe
Zastosowano specyficzny dla tego modelu pakiet wzmocnień zwiększający sztywność karoserii. Środek ciężkości jest niższy o 21 mm, a rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm niż w nowym BMW serii 3. Zoptymalizowano masę karoserii i układu jezdnego. Klasycznie dla BMW wyważony został rozkład masy na osie w proporcjach 50:50.

BMW serii 4 Coupe
Amortyzatory zależne od skoku z indywidualną regulacją są w standardzie. Opcjonalnie dostępny jest sportowy układ jezdny M o jeszcze sztywniejszej charakterystyce amortyzatorów, łożysk i stabilizatorów oraz z dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. W wyposażeniu dodatkowym znajdują się ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.

BMW serii 4 Coupe
Standardowe reflektory diodowe mają bardzo płaskie kontury. W wyposażeniu dodatkowym są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW. Przyciemniane diodowe lampy tylne z listwą światła pozycyjnego mają kształt litery L.

BMW serii 4 Coupe
Linie stylistyczne i warianty wyposażenia zostały wyraźnie ukierunkowane na dynamikę jazdy. Model M Sport to alternatywa dla wyposażenia standardowego. W ofercie są również: pakiet sportowy M Pro m.in. z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz.

BMW serii 4 Coupe
Kokpit zorientowany jest na kierowcę, nowy zespół wyświetlaczy zamontowano z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Panel sterowania znajduje się na konsoli środkowej, a nowa skórzana kierownica sportowa i nowe fotele sportowe są w standardzie.

BMW serii 4 Coupe
Zadbano o komfort akustyczny i termiczny w porównaniu z poprzednim modelem. Wyciszona została przednia szyba i jest też nowa 3-strefową klimatyzacja automatyczna w standardzie, o 24 mm dłuższy szklany dach przesuwno-uchylny, oświetlenie ambientowe ze światłem powitalnym, system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon i ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona lub kluczyka BMW z wyświetlaczem jako wyposażenie dodatkowe.

BMW serii 4 Coupe
Mocno rozszerzono ofertę systemów wspomagających kierowcę w porównaniu z poprzednim modelem. Ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na kurs ze wspomaganiem kierownicy oraz wskazanie ograniczenia prędkości teraz są w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny jest system asystujący kierowcy Professional obejmujący m.in. asystenta kierowania i prowadzenia na pasie ruchu z nowymi funkcjami aktywnej nawigacji i asystentem korytarza ratunkowego.

BMW serii 4 Coupe
System Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu jest w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny asystent parkowania do automatycznego parkowania i wyparkowywania pojawia się teraz z asystentem cofania. Asystent parkowania plus oferowany jest dodatkowo z funkcją Top View, Panorama View, 3D Top View i Remote 3D View.

BMW serii 4 Coupe
Standardowa jest integracja smartfonów z systemem Apple CarPlay teraz również z Android Auto, bezprzewodowe połączenie przez sieć Wi-Fi, wyświetlanie informacji na monitorze pokładowym oraz w zestawie wskaźników i opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Zdalna jest aktualizacja oprogramowania umożliwiająca zdalne pobieranie do pojazdu ulepszonych funkcji i nowych usług cyfrowych.

BMW serii 4 Coupe

BMW serii 4 Coupe

BMW serii 4 Coupe

BMW serii 4 Coupe
Czytaj też:
Producenci myślą, że mają mocne SUV-y. I wtedy wchodzi Alpina
Czytaj też:
Problemy z koronawirusem Forda i BMW

Opracował:
Źródło: BMW