Potwór jako kombi czy raczej sedan? Są nowe Mercedesy-AMG E 63

Potwór jako kombi czy raczej sedan? Są nowe Mercedesy-AMG E 63

Dodano: 
Mercedes-AMG pokazał flagowe wersje E 63 4Matic+ po zmianach. Dotknęły wnętrza, aerodynamiki i multimediów.

Nowa stylistyka wariantów E 63 4Matic+ jest podyktowana kwestiami technicznymi. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym najlepsze chłodzenie powietrza doładowującego, boczne wloty powietrza w zderzaku są nie tylko wyjątkowo duże, ale i kierują powietrze tam, gdzie jest ono potrzebne – za pomocą dwóch poprzecznych listew. Wydatniejsze, poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.

Kolejną nowością jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit (w modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25”, a w wersji S – 12,25”). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, „rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.

4-litrowy silnik AMG V8 biturbo w E 63 S osiąga moc 612 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Podstawowy wariant E 63 dysponuje mocą 571 KM i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w odmianie podstawowej – 3,5 s. Dla Kombi wartości
te wynoszą, odpowiednio – 3,5 oraz 3,6 s.

Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG Speedshift MCT. Auta mają pneumatyczne, wielokomorowe zawieszenie AMG Ride Control+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+. Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła Performance 4Matic+ o całkowicie zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant S dodatkowo standardowo oferuje tryb Drift, dostępny
w programie jazdy Race.

E 63 zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Czytaj także:
Prezesem Astona Martina będzie Niemiec z Mercedesa-AMG
Czytaj także:
Wakacyjne nowości Mercedesa. Coupé oraz Kabriolet Klasy E

Opracował:
Źródło: Daimler

Czytaj także