To nowiutki Bentley, którego oryginał ma 90 lat. Odbudowali legendę

To nowiutki Bentley, którego oryginał ma 90 lat. Odbudowali legendę

Bentley Blower
Bentley BlowerŹródło:Bentley
Bentley Mulliner ukończył prototyp przedwojennego modelu Blower. Blower Continuation Series to pierwszy na świecie projekt kontynuacji przedwojennej serii. Powstanie jedynie 12 egzemplarzy samochodu, każdy na indywidualne zamówienie.

Po 40 tys. godzinach pracy zespół Bentley Mulliner ukończył konstruowanie prototypu modelu Bentley Blower pochodzącego sprzed 90 lat. Pojazd jest pierwszym z 12 egzemplarzy ekskluzywnej serii Blower Continuation, oferowanej jedynie w przedsprzedaży.

Samochód został stworzony na podstawie rysunków projektowych i przyrządów narzędziowych używanych w oryginalnych czterech egzemplarzach Blowera, zbudowanych przez Sir Henry'ego „Tima” Birkina pod koniec lat 20. XX wieku. Każdy element wzorcowego modelu serii Continuation został zeskanowany laserowo, by na podstawie zebranych danych dokończyć ręczny montaż pojazdu.

Bentley Blower. Oryginalny 4.5-litrowy silnik

Pod maską modelu kryje się 4.5-litrowy silnik, pierwotnie zaprojektowany przez samego Waltera Owena Bentleya. Pierwotna jednostka była wyposażona w wiele innowacji, które nawet w samochodach sportowych z lat 70. uchodziły za nowość – aluminiowe tłoki, wałek rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder i po dwie świece zapłonowe na każdy cylinder.

Jednostka, stworzona przy wsparciu ekspertów z brytyjskiej branży motoryzacyjnej, jest szczegółowym odtworzeniem silników z 1929 roku, co przejawia się choćby w zastosowaniu magnezu do budowy skrzyni korbowej. Odtworzony 4.5-litrowy silnik został połączony z nowo zaprojektowaną sprężarką z wirującymi tłokami Amherst Villiers.

Ręcznie wykończona kontynuacja

Do projektu odtworzenia Blowera zespół Bentley Mulliner zaangażował najlepszych specjalistów i rzemieślników w Wielkiej Brytanii specjalizujących się w wytwarzaniu poszczególnych podzespołów. Pozwoliło to na dokładne odwzorowanie kluczowych elementów modelu – w tym polerowanej, srebrnej obudowy chłodnicy z niklu oraz ręcznie wytłoczonego zbiornika paliwa.

Przy wykończeniu wnętrza wykorzystano między innymi 25 metrów wysoce specjalistycznego materiału Rexine, przyciętych przez mistrzów Mulliner. Błyszczące czarne nadwozie prototypu koresponduje z elementami skórzanymi w kolorze Oxblood i pasującym wykończeniem. Zgodnie z oryginalnym projektem fotele zostały wypełnione łącznie 10 kilogramami naturalnego włosia końskiego.

Powstały prototyp Blowera jako egzemplarz testowo-rozwojowy będzie poddany miesiącom testów trwałości i wytrzymałości. Program testowy ma na celu osiągnięcie odpowiednika 35 tys. kilometrów rzeczywistej jazdy, 8 tys. kilometrów jazdy po torze oraz symulacji udziału w rajdach. Plan testu zakłada również jazdę samochodu z maksymalną prędkością. Wśród chętnych kierowców testowych znalazł się również prezes Bentley Motors, Adrian Hallmark.

„Jazda będzie przyjemnością”

– Ukończenie pierwszego samochodu to nie tylko kamień milowy w projekcie Blower Continuation Series, ale także dla firmy Bentley Motors – zaznacza Hallmark. – Prowadzenie pierwszego od 90 lat egzemplarza Blowera to przywilej, a jakość samochodu byłaby powodem do dumy samego Sir Tima Birkina. Jakość wykonania jest znakomita i z przyjemnością informuję, że samochód jeździ równie pięknie, jak oryginalny samochód zespołu wyścigowego.

Seria Blower Continuation to pierwszy projekt pojazdów klienckich realizowany przez Bentley Mulliner Classic, który stanowi jeden z trzech nowych działów Mulliner. Pozostałymi są Coachbuilt – obecnie opracowujący ekskluzywny model Bacalar – oraz Collections, odpowiedzialny za Continentala GT Mulliner.

Czytaj też:
Gigant rozdziela majątek. Lamborghini będzie niezależne?

Galeria:
Bentley Blower
Źródło: Bentley