Jest już Peugeot 308 w wersji kombi. Co nowego w aucie?

Jest już Peugeot 308 w wersji kombi. Co nowego w aucie?

Nowy Peugeot 308 SW
Nowy Peugeot 308 SW / Źródło: Peugeot
Peugeot przedstawia nowego 308 SW. To nie tylko nowy design, ale też mnóstwo nowych funkcji i udogodnień.

Nowy 308 SW mierzy 4,64 m długości i ma i rozstaw osi 2,73 m. Polepszono właściwości aerodynamiczne uzyskując współczynnik Cx 0,277. Zaprojektowano nowe schowki i obszerną konsolę centralną, która może pomieścić przedmioty codziennego użytku kierowcy i siedzącego obok pasażera. Przydatną na co dzień kanapę drugiego rzędu dzieloną na 3 części (40/20/40), wyposażono w dźwignie do jej złożenia od strony bagażnika.

Klapa bagażnika otwierana jest i podnoszona automatycznie – rozwiązanie to ułatwia załadunek bagaży, gdy obie ręce są zajęte. Jest też możliwość ustawienia podłogi bagażnika na dwóch poziomach. Bagażnik ma pojemność sięgającą od 608 litrów do 1634 litrów przy całkowitym złożeniu tylnej kanapy.

Nowoczesne wnętrze

Zmiany we wnętrzu to m.in. nowa, kompaktowa kierownica wyposażona w zintegrowane elementy sterujące, trójwymiarowy, cyfrowy zestaw wskaźników umieszczony na wysokości wzroku i wyposażony w 10-calowy wyświetlacz, 10-calowy centralny ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości, intuicyjny i skomunikowany system infotainment, który obsługuje się tak jak smartfon oraz nowe, wirtualne przyciski i-toggles zastępujące klasyczny panel klimatyzacji. Każdy klawisz i-toggle można dowolnie skonfigurować, aby stał się skrótem do wybranej funkcji ekranu centralnego.

Samochód dysponuje 4 gniazdami USB C, bezprzewodowym klonowaniem ekranu oraz możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów przez Bluetooth.

Silniki do wyboru

Nowy Peugeot 308 SW oferuje kilka rodzajów silników: hybrydy ładowane z gniazdka (HYBRID 225 z automatyczną skrzynią e-EAT8, HYBRID 180 z automatyczną skrzynią e-EAT8), wersje benzynowe (PureTech 110 S&S z 6-biegową skrzynią manualną, PureTech 130 S&S z 6-biegową skrzynią manualną oraz PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8) i wersje z silnikiem wysokoprężnym (BlueHDi 130 S&S z 6-biegową skrzynią manualną oraz BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8).

Nowy Peugeot 308 SW jest zbudowany na ulepszonej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu. W porównaniu do wersji hatchback, nowy 308 SW posiada większy rozstaw osi (+ 55 mm) wynoszący 2,732 m i 129 mm dystansu na wysokości kolan w drugim rzędzie siedzeń, co pozwala maksymalnie powiększyć pojemność bagażnika.

Czytaj też:
Francuska Dieselgate dotyczy także Peugeota. Coraz większa skala afery

Galeria:
Nowy Peugeot 308 SW
Źródło: Peugeot
 0

Czytaj także