Wiadomo już, jak będą wyglądać wszystkie kolejne Audi

Wiadomo już, jak będą wyglądać wszystkie kolejne Audi

Audi Skysphere Concept
Audi Skysphere Concept Źródło: Audi
Audi zaprezentowało pierwszego członka nowej rodziny pojazdów koncepcyjnych. Samochód, który będzie wzorem dla kolejnych aut marki. Co nowego czeka nas jeśli chodzi o design Audi?

Audi, na specjalnym pokazie, zaprezentowało spektakularnego roadstera Audi Skysphere Concept. To napędzany w pełni elektrycznie, dwudrzwiowy kabriolet, którego linie prowadzą wprost do przyszłościowego designu Audi.

Koncepcyjne Audi Skysphere Concept pokazuje, jak marka na nowo definiuje luksus. By zapewnić pasażerom maksymalną swobodę, Audi Skysphere Concept zostało zaprojektowane tak, by dawało dwa różne rodzaje doświadczeń z jazdy: czysto relaksacyjne, turystyczne – grand touring oraz w pełni sportowe. Wykorzystano do tego jedyny w swoim rodzaju szczegół techniczny: zmienny rozstaw osi. Silniki elektryczne i zaawansowany technicznie mechanizm z wsuwanymi w siebie elementami nadwozia i ramy, umożliwiają zmianę rozstawu osi i długości zewnętrznej samochodu o 250 milimetrów. Równocześnie prześwit pojazdu jest regulowany o 10 milimetrów, co zwiększa komfort i dynamikę jazdy.

Dwa auta w jednym

Za naciśnięciem przycisku kierowca może wybierać własne wrażenia z jazdy: może sam poprowadzić swojego 4,94-metrowego e-roadstera w trybie „Sport” ze zredukowanym rozstawem osi. Pojazd pomimo swoich wymiarów pozostanie niezwykle zwrotny, co jest zasługą skrętnych kół tylnej osi. Może też wybrać relaksacyjną, turystyczną jazdę w 5,19-metrowym GT w autonomicznym trybie jazdy „Grand Touring”.

W tym trybie kierownica i pedały przesuwają się w niewidoczną przestrzeń; poczucie przestrzeni w tym koncepcyjnym samochodzie otwiera zupełnie nowe możliwości jak na sportowy kabriolet. W tym samym czasie Audi skysphere za pomocą systemu czujników automatycznie obserwuje drogę i ruch uliczny, bezpiecznie wioząc pasażerów do celu.

Poza oferowaniem luksusu auto daje niespotykany dotąd poziom cyfryzacji. Dzięki usługom własnym Audi i integracji usług cyfrowych, możliwości są nieograniczone. Pasażerowie mogą dzielić się swoimi doświadczeniami z drogi z przyjaciółmi za pośrednictwem mediów społecznościowych, zamieszczając w nich zdjęcia wnętrza i otoczenia. Pojazd dba również o codzienne zadania, które wykraczają poza samą jazdę. Przykład: autonomiczne, koncepcyjne Audi Skysphere Concept samo odbiera swoich pasażerów mając już informację o aktualnym celu podróży oraz samodzielnie zajmuje się parkowaniem i ładowaniem.

System napędowy: 465 kW mocy

Za dostarczenie mocy do kół Audi Skysphere Concept odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. To łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu czterech sekund.

Moduły akumulatorowe Audi Skysphere Concept umieszczone są przede wszystkim za kabiną. Kolejne moduły znajdują się między fotelami w tunelu środkowym wnętrza. Pojemność akumulatora ma wynosić ponad 80 kWh, co według normy WLTP zapewni samochodowi zasięg ponad 500 kilometrów, przynajmniej w oszczędnym trybie GT.

Podwozie: skrętne koła tylne i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne

W pojeździe zastosowano osie z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu. Górne i dolne wahacze są kute lub odlewane z aluminium. Nie ma tu klasycznego układu kierowniczego, a jedynie system steer-by-wire, który kontroluje zarówno przednie, jak i tylne koła. Ponieważ system ten nie jest mechanicznie połączony z przednią osią, kierowca może wybrać różne przełożenia i ustawienia układu - wszystko za naciśnięciem przycisku. Pozwala to na regulację od ekstremalnie bezpośredniego odczuwania pracy układu kierowniczego, aż do odczuwania bardzo komfortowego, a także od dużej do minimalnej siły wspomagania, na przykład podczas parkowania. Skrętne koła tylne i adaptacyjny rozstaw osi przyczyniają się również do małego promienia skrętu samochodu.

Czytaj też:
Jest rynkowy rekord. Na nowe auto trzeba czekać 5 miesięcy

Galeria:
Audi Skysphere Concept
Źródło: Audi
 1

Czytaj także