Szykuje się nowy bestseller. Oto nowy Lexus NX, również w wersji plug-in

Szykuje się nowy bestseller. Oto nowy Lexus NX, również w wersji plug-in

Nowy Lexus NX
Nowy Lexus NX Źródło: Lexus
Druga generacja luksusowego SUV-a średniej wielkości wprowadza nową stylistykę, nowe napędy, a także technologie z dziedziny bezpieczeństwa, komfortu i łączności oraz zdecydowanie lepsze osiągi. NX 450h+ będzie pierwszą hybrydą plug-in w gamie Lexusa.

Nowy NX to druga generacja luksusowego SUV-a średniej wielkości Lexusa. Auto to zapowiedź nowej linii stylistycznej całej marki, otrzymało także nowe napędy, w tym pierwszy układ hybrydowy plug-in w historii Lexusa.

Wraz z tym modelem debiutuje nowa platforma multimedialna, która podnosi komunikację, dostęp do informacji i wygodę obsługi na wyższy poziom. Auto korzysta także z najnowszej generacji systemów bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Lexus Safety System +3 o większym zakresie działania i nowych funkcjach.

Nowy Lexus NX

Lexus NX. Do 10 lat gwarancji

Nowy NX jest sprzedawany z gwarancją Lexusa na 3 lata lub 100 000 km. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiony program Lexus Relax, który wydłuży ochronę gwarancyjną o kolejny rok i dodatkowe 15 000 km przebiegu za każdym razem, gdy samochód będzie serwisowany w autoryzowanym salonie Lexusa. Ochrona ta może być przedłużana, aż samochód osiągnie wiek 10 lat lub przebieg 160 000 km.

Samochód został zbudowany na nowej platformie GA-K, która pozwoliła wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów i obszerny bagażnik. W porównaniu z poprzednią generacją, długość auta wzrosła o 20 mm, rozstaw osi o 30 mm, szerokość o 20 mm, a wysokość o 5 mm. Platforma GA-K pozwoliła na zastosowanie szerszego rozstawu kół z przodu (+35 mm) i z tyłu (+55 mm), a także pozwoliła na zastosowanie felg i opon o większej średnicy (felgi o średnicy 18-20 cali i opony o średnicy 720-740 mm).

Nowy Lexus NX

Lexus NX. Zaawansowane reflektory

Wyższe wersje wyposażenia mają czteroprojektorowe reflektory LED, z zastosowanym po raz pierwszy w Lexusie dynamicznym systemem adaptacyjnych świateł drogowych (AHS). Reflektory zawierają 11 chipów LED z mocą światła sterowaną przez kamerę z przodu. Światła do jazdy dziennej w kształcie litery „L” są umieszczone nad reflektorami i mają płynne podświetlenie powierzchni z funkcją ściemniania, gdy kierowca używa kierunkowskazów. W standardzie zamontowane są dwuwiązkowe reflektory typu LED z automatycznymi światłami drogowymi (AHB).

Nowy Lexus NX

Lexus NX. Uproszczona obsługa kokpitu

Aby ułatwić obsługę, w nowym NX zmniejszono liczbę fizycznych przełączników z 78 do 45 i pogrupowano je w ściśle określonych strefach zgodnie z ich funkcją. Projektanci przywrócili fizyczne przyciski do obsługi najczęściej używanych funkcji, aby ułatwić korzystanie z nich. Te używane podczas jazdy są rozmieszczone wokół kierownicy; sterowanie dźwiękiem i klimatyzacją zostało usytuowane przy centralnym ekranie wyświetlacza, a elementy sterujące, których można używać podczas postoju pojazdu, znajdują się na konsoli środkowej.

Elektroniczne klamki po raz pierwszy w Lexusie

Nowy NX jest pierwszym modelem Lexusa, który został wyposażony w system elektronicznych klamek. Elektroniczny system zastępuje dobrze znaną klamkę drzwi i jest umiejscowiony na podłokietniku w drzwiach. Z zewnątrz przycisk zwalniający zatrzask umieszczony od wewnętrznej strony klamki.

Nowy Lexus NX

Lexus i przestrzeń. Bagażnik

Zaprojektowanie NX-a na nowo pozwoliło osiągnąć dużo większą pojemność bagażnika: wysokość przestrzeni ładunkowej jest taka sama jak w poprzednim modelu, ale jest ona o 40 mm dłuższa. W ten sposób pojemność bagażnika wzrosła do 545 litrów z rozłożonymi tylnymi siedzeniami. Jeśli siedzenia zostaną złożone, do dyspozycji będzie maksymalnie 1436 litrów.

Podłoga bagażnika składa się na trzy sposoby, by można było dostosować bagażnik do swoich potrzeb. Została zaprojektowana tak, by można było dostać się do schowka pod podłogą bez konieczności wyjmowania całego panelu.

Nowy Lexus NX

Nowe zelektryfikowane napędy Lexusa

NX 450h+ to pierwsza hybryda plug-in Lexusa i przełomowy model w gamie NX-a. NX 450h+ ma moc 309 KM, a NX 350h z samoładującym napędem hybrydowym czwartej generacji 244 KM (wzrost o 24 procent), .

W przypadku NX-a 450h+ układ składa się z 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego pracującego w cyklu Atkinsona, przedniego silnika elektrycznego o mocy 134 kW, tylnego silnika elektrycznego o mocy 40 kW, hybrydowej przekładni e-CVT oraz baterii litowo-jonowej o największej w klasie pojemności 18,1 kWh.

Napęd hybrydowy plug-in generuje łącznie 309 KM (227 kW) mocy i rozpędza Lexusa NX 450h+ od 0 do 100 km/h w 6,3 s. Bateria i napęd sprawiają, że Lexus NX 450h+ dysponuje zasięgiem na jednym ładowaniu o wartości 69–76 km(w zależności od wersji wyposażenia), zaś w mieście nawet 89–98 km. Wydajność nowej baterii umożliwia jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym z prędkością do 135 km/h.

Ponowne naładowanie baterii może trwać około 2,5 godziny z wykorzystaniem gniazda 230 V / 32 A oraz pokładowej ładowarki o mocy 6,6 kW.

Nowy Lexus NX

Lexus NX 350h. Konwencjonalna hybryda

Nowy NX 350h otrzymał elektryczny napęd hybrydowy Lexusa czwartej generacji, legitymując się lepszymi osiągami oraz większą wydajnością.

Samoładujący układ hybrydowy wykorzystuje ten sam 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, co w NX-ie 450h+, lecz o większej mocy, dzięki zastosowaniu innej jednostki sterującej ECU. Samochód wytwarza o 24 procent większą moc niż poprzedni model NX 300h i osiąga 244 KM. Ma to przełożenie na krótszy o 16 procent czas przyspieszania od 0 do 100 km/h, który teraz wynosi 7,7 sekundy.

Lexus NX. Napęd na cztery koła

Nowy NX od momentu wprowadzenia na rynek będzie oferowany także z napędem na wszystkie koła. Inteligentny napęd elektryczny na wszystkie koła E-Four jest montowany standardowo w modelu z napędem hybrydowym typu plug-in NX 450h+ i jest dostępny jako opcja w modelu NX 350h. Wykorzystując dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, E-Four zapewnia automatyczny rozkład momentu napędowego pomiędzy przód i tył w proporcjach od 60:40 do 20:80, zapewniając przyczepność podczas ruszania oraz jazdy po zaśnieżonych lub śliskich nawierzchniach.

Czytaj też:
Jest nowy Lexus ES 300h. Hybryda z wyższej półki

Galeria:
Nowy Lexus NX
Źródło: Lexus
 0

Czytaj także