Światowa premiera elektrycznego Volkswagena ID. Buzz odbędzie się 9 marca. Auto zadebiutuje w dwóch odmianach: osobowej i cargo. Choć na pierwszy rzut oka widać nawiązania do legendarnego poprzednika, modelu T1, auto jest naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami.
Kompaktowe z zewnątrz, ale przestronne w środku: takie są nowe ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Niezależnie od wyboru, zarówno odmiana osobowa jak i dostawcza wykorzystują przestrzeń, dzięki zastosowaniu platformy MEB. Pięciomiejscowy ID. Buzz mieści z kompletem pasażerów 1121 litrów bagażu, a dostawczy ID. Buzz Cargo z przegrodą za siedzeniami – ponad 3,9 m3.
Kolory i szczegóły przed premierą
ID. Buzz będzie dostępny w siedmiu kolorach lakieru i czterech odmianach dwukolorowych. Połączenie bieli z żywymi barwami będzie widać także we wnętrzu, w którym miłośnicy modelu T1 z pewnością odnajdą wiele nawiązań do legendarnego Bulli. Kolorowe mogą być więc elementy siedzeń, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a w oświetleniu ambiente (dostępnym za dopłatą) można ustawić jedną z 30 barw. Charakterystykę widać także w motywach dekoracyjnych, które znajdą się w różnych miejscach kabiny. Część rozwiązań jest umieszczona tak, że można ich nie zauważyć na pierwszy rzut oka. Są to m.in. otwieracz do butelek czy skrobaczka do szyb.
Zrównoważony elektryk z eko-materiałów
Jednym z elementów kompleksowego podejścia do ekologii jest stosowanie ekologicznych materiałów w produkcji aut. Zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego, zastępując je syntetycznymi, o podobnych właściwościach i fakturze. Wieniec kierownicy jest wykonany z poliuretanu, który wygląda jak skóra i jest zbliżony do niej w dotyku. Obicia foteli, wykładzina podłogowa i podsufitka w modelu ID. Buzz są wykonane przy wykorzystaniu materiałów z recyklingu. Na przykład jedna z tkanin będzie wykonana z przędzy Seaqual. Jej nici składają się w ok. 10 procentach z plastiku wydobytego z mórz i w ok. 90 procentach z PES (przetworzonych butelek PET). Tapicerka ArtVelours Eco po raz pierwszy zastosowana w ID. Buzz składa się w 71 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu.
Czytaj też:
Volkswagen obniża ceny ładowarek ID. Charger. Wiadomo ile kosztuje montaż