SUV Mercedesa na prąd tańszy od elektrycznych konkurentów

SUV Mercedesa na prąd tańszy od elektrycznych konkurentów

Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC Źródło: Daimler AG
W polskich salonach samochodowych można zamawiać bezemisyjnego SUV-a Mercedesa – model EQC. Podstawową wersję z napędem na obie osie wyceniono o 14,5 tys. taniej niż Audi i 28,3 tys. taniej niż Jaguara.

Ofensywa producentów samochodów z górnej półki w segmencie aut bezemisyjnych trwa. Do nagradzanego Jaguara I-Pace’a i niedawno wprowadzonego do polskich salonów Audi E-Trona dołączył samochód z gwiazdą na masce. Za EQC Mercedes życzy sobie 328 300 zł w wersji podstawowej.

To taniej niż wycenili swoje samochody konkurenci. Audi E-Tron startuje od 342 800, a Jaguar I-Pace od 356 600 zł.

Mercedes-Benz EQC to pierwszy z wielu elektryków Mercedesa spod znaku EQ. Ma napęd z dwiema jednostkami elektrycznymi, każdy napędza jedną oś. Przedni pracuje przy niskim i średnim obciążeniu, a tylny gdy jedzie się dynamicznie.

Jaguar I-Pace

Oba elektryczne silniki generują łącznie 408 KM i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli chodzi o moc, to jest to dokładnie tyle samo, co w przypadku Audi E-Trona i o 8 KM więcej niż Jaguar I-Pace.

Audi E-tron

Mercedes EQC jest szybszy niż Audi. Do setki przyspiesza w 5,1 sekundy, a samochód z czterema pierścieniami na masce w 5,7 sekundy. Z kolei wolniejszy niż Jaguar I-Pace, który do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekudny.

Mercedes zdecydował się ograniczyć prędkość EQC do180 km/h. Zasięg elektrycznego auta wynosi 450 kilometrów.

Czytaj też:
10 rzeczy, które wiemy o pierwszym elektryku Porsche

Źródło: Daimler SA, JLR, Audi