Nowa Skoda Superb. 5 kluczowych faktów

Nowa Skoda Superb. 5 kluczowych faktów

Nowa Skoda Superb
Nowa Skoda Superb Źródło: Skoda
Skoda pokazała odświeżonego Superba. Choć zmiany są delikatne, to nowe wersje auta prezentują się bardzo ciekawie. Doszła hybryda i „terenówka”.

Nowa Skoda Superb
Nowa wersja flagowego czeskiego samochodu to zaledwie lifting, jednak taki, któremu trzeba się przyjrzeć bliżej. Bo o ile z zewnątrz zmiana to jedynie delikatny retusz stylistyki nadwozia, o tyle w środku zaszły poważne zmiany technologiczne. Plus doszły nowe wersje, których dotąd nie było.

Nowa Skoda Superb: delikatne zmiany na zewnątrz
Odświeżony Superb ma nowy grill oraz nową linię przedniego zderzaka. Na listę wyposażenia trafiły też znane z aut Audi i Volkswagena reflektory wykonane w technologii Full LED Matrix. Z tyłu reflektory łączy ledowy pasek, a na bagażniku pojawił się duży napis Skoda.

Nowa Skoda Superb: pierwsza hybryda Plug-In
Skoda w nowej wersji uległa częściowej elektryfikacji. Nigdy w swojej historii czeska limuzyna nie była dostępna w wersji hybrydowowej typu Plug-In. Aż do teraz. Zastosowany przez inżynierów układ składa się z benzynowego silnika 1.4/TSI oraz współpracującej z nim jednostki elektrycznej – moc systemowa wynosi 218 KM. Auto na samym prądzie może przejechać 55 km, ale ma mniejszy bagażnik (zarówno w wersji kombi, jak i sedan) niż tradycyjny Superb.

Nowa Skoda Superb: terenowy Scout
To nie koniec nowych wersji. Czeska limuzyna będzie dostępna także jako Scout. W ten sposób producenci z Mlada Boleslav oznaczają pojazdy „uterenowione”, czyli zdolne do pokonywania lekkich przeszkód poza asfaltem. Scout ma napęd na 4 koła, jest delikatnie podwyższony i wizualnie zmieniony dzięki nakładkom na nadkola i progi. Tym samym Skoda stworzyła konkurenta dla takich aut jak Audi A6 Allroad, Mercedes klasy E All Terrain czy Volkswagen Passat Alltrack.

Nowa Skoda Superb: wspomaganie kierowcy
Niestety nie zastosowano zmian we wnętrzu samochodu. Skoda zdecydowała się jedynie dołożyć systemów wspomagających kierowcę, czyli przejęła część z tych, dotąd stosowanych w autach innych marek koncernu Volkswagena.
Czytaj też:
10 kluczowych faktów o nowej Skodzie Scali

Źródło: Skoda, IBRM Samar