Sportowa elegancja według Lexusa. Nowy RX

Sportowa elegancja według Lexusa. Nowy RX

Dodano: 
Nowy Lexus RX
Nowy Lexus RX / Źródło: Lexus
Aż trudno uwierzyć, ale pierwszy RX pojawił się na rynku w 1998 roku, otwierając wraz z konkurentami nowy rozdział w historii motoryzacji. Teraz Japończycy odświeżyli czwartą już generację modelu.

RX dostał nowe nadwozie. Teraz auto ma nie tylko sportowy wygląd, ale także zdecydowanie bardziej elegancki. Głównym zabiegiem stylistów było zmienienie charakterystycznej linii przebiegającej wzdłuż boków pojazdu. Tak jak nowy RX będą wyglądały też inne Lexusy, co w firmie nazywa się „nowym językiem stylistycznym”.

Zdecydowanie większe zmiany zaszły w środku. Zmieniono zawieszenie i wyposażenie w technologiczne nowinki. Inżynierowie usztywnili nadwozie, co przełoży się na pewniejsze prowadzenie w zakrętach oraz poprawili zawieszenie, za które i tak Lexus był zawsze chwalony. Można spodziewać się, że samochód będzie prowadził się niemal jak duże kombi, o co konstruktorzy SUV-ów zawsze zabiegają.

Weźmy chociażby amortyzatory w nowej wersji, które rozpoznają nierówne drogi. Sprawiają, że auto jedzie po nich płynniej, bo redukują drgania o wysokiej częstotliwości. Ich konstrukcja zawiera gumę redukującą te drgania, których nie da się wyeliminować wyłącznie z wykorzystaniem ciśnienia oleju. To są drobiazgi, ale właśnie dzięki nim RX-em podróżować będzie się w ciszy i komforcie.

Zupełną nowością – na skalę światową – są reflektory. Lexus w nowym modelu po raz pierwszy zastosował tzw. BladeScan Type AHS. W tym systemie światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, umieszczone na szybko obracających się przesłonach. Następnie jest przekazywane do soczewki, oświetlając drogę przed samochodem. Światło wydaje się nie poruszać, ale system precyzyjnie kontroluje jego wysyłanie, synchronizując obroty zwierciadeł, a także włączając i wyłączając diody LED w obu reflektorach. System oświetla miejsca, które mogą być trudne do doświetlenia przez konwencjonalne światła, np. pobocze drogi. BladeScan Type AHS pozwala również na dostrzeżenie pieszych i znaków drogowych znacznie wcześniej, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. I to radykalnie wcześniej! Możliwość zauważenia nocą pieszych znajdujących się przed autem została zwiększona z odległości 32 do 56 metrów.

Poza tym wzmocniono auto o pakiet systemów bezpieczeństwa. Safety System + drugiej generacji to m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dnia, asystent odczytywania znaków drogowych (RSA), wyświetlacz HUD, aktywny tempomat czy asystent śledzenia pasa ruchu.

Z kolei jednostki napędowe i skrzynie biegów pozostały bez zmian. Odświeżony RX trafi do salonów jesienią 2019.

Źródło: Lexus

Czytaj także