Kto nie chce SUV-a, ale chce w teren? Nowe Audi A6 Allroad

Kto nie chce SUV-a, ale chce w teren? Nowe Audi A6 Allroad

Dodano: 
Nowa Audi A6 Allroad Quattro
Nowa Audi A6 Allroad Quattro / Źródło: Audi
Pierwsze Audi A6 Allroad pojawiło się na świecie równo 20 lat temu. Teraz debiutuje czwarta generacja modelu. Jest ultranowoczesna i luksusowa jak nigdy dotąd.

Audi A6 Avant to spore kombi, które jednak jest bardziej limuzyną niż autem rekreacyjnym. Właśnie dlatego istnieje też jego wersja terenowa, no może lepszym słowem byłby „uterenowiona”. A6 Allroad Quattro to propozycja dla tych wszystkich, którzy doskonale zdają sobie sprawę, że SUV-y prowadzą się gorzej od aut kombi, nawet tych o delikatnie podwyższonym nadwoziu. Zaś jeśli chodzi o pojemność, komfort i funkcjonalność, niczym im nie ustępują.

Nowe A6 Allroad zawieszone jest o 45 mm wyżej niż A6 Avant. Standardowy prześwit wynosi 139 mm. Samochód posiada zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia. W zależności od prędkości i od trybu zmienia swoją wysokość. Przy prędkościach autostradowych – powyżej 120 km/h – karoseria obniża się o 15 mm. Z kolei jeśli auto porusza w trybie „offroad” (z prędkością do 80 km/h), nadwozie podwyższa się o 30 mm wyżej niż standardowo. Ostatnim etapem jest bardzo wolna jazda – do 35 km/h. W trybie „lift” karoseria unosi się o kolejne 15 mm, co łącznie daje aż 45 mm powyżej pozycji standardowej.

Na rynkach europejskich auto dostępne będzie z trzema wysokoprężnymi silnikami V6 TDI do wyboru. Wszystkie mają pojemność 3 litrów. Najsłabsza ma 231 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, kolejna 286 KM i 620 Nm, a najmocniejsza 349 KM i 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 6,7, 5,9 i 5,2 sekundy. Wszystkie trzy jednostki przekazują moc na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic. Standardowo silniki wyposażone są w technikę łagodnej hybrydy „mild hybrid” (MHEV), pracującej w oparciu o 48-woltowy główny system elektryczny.

Nowe Audi A6 Allroad Quattro ma 4,95 m długości, 1,90 m szerokości i 1,50 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,93 m. Pojemność przestrzeni bagażowej sięga od 565 do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

W aucie zamontowano system infotainment identyczny jak w siostrzanych modelach A6 i A7. Oznacza to ekran 10,1 cala i drugi położony niżej,o przekątnej 8,6 cala. Opcjonalnie kupić można Virtual Cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala.

W salonach samochód będzie dostępny jeszcze w czerwcu 2019 roku.

Źródło: Audi

Czytaj także