Mały, ale wielki. Nowy Mercedes GLB

Mały, ale wielki. Nowy Mercedes GLB

Nowy Mercedes-Benz GLB
Nowy Mercedes-Benz GLB Źródło: Mercedes
Im bardziej producenci odchodzą od terenowych właściwości SUV-ów, tym bardziej klienci chcą, żeby tego typu auta jednak coś potrafiły poza asfaltem. Mercedes postanowił więc wyjść im naprzeciw z nowym SUV-em GLB.

98 proc. właścicieli SUV-ów nigdy nie zjeżdża z asfaltu. Samochody tego typu tracą więc właściwości terenowe, bo nikomu nie są one potrzebne. Wiele z nich ma napęd na jedną oś, a 4x4 jedynie w opcji, nie mówiąc o bardziej zaawansowanym osprzęzie off-road.

Galeria:
Nowy Mercedes GLB

Tymczasem Mercedes ze swoim nowym GLB poszedł nieco pod prąd. Auto ma charakterystyczne proporcje z krótkimi nawisami i „terenowy” design. Napęd na wszystkie koła 4Matic dostępny jest co prawda w opcji, ale jest też specjalne terenowe oświetlenie, które podczas jazdy z niewielką prędkością pomaga wykrywać przeszkody znajdujące się bezpośrednio przed pojazdem.

Oczywiście, że GLB to przede wszystkim przestronny samochód rodzinny. Na życzenie może być dostępny w wersji 7-miejscowej, co w tym segmencie jest rzadkością. Dwa fotele w trzecim rzędzie nadają się jedynie dla dzieci, ale to i tak spore udogodnienie.

Nowy Mercedes-Benz GLB

Auto ma rozstaw osi 2829 mm, jego długość to 4634 mm, a szerokość i wysokość 1834 i 1658 mm (1662 mm w wersji 7-osobowej). Jest dłuższe od Klasy B o 10 cm. Pojemność bagażnika auta wynosi od 560 do 1755 litrów. Wyposażone jest we wszystkie nowinki, które Mercedes ostatnio promuje w swoich autach, a więc system oczyszczający powietrze, „uczący się” kierowcy system multimedialny MBUX, czy regulowane tryby jazdy.

Z ciekawszych rzeczy warto odnotować, że to auto naprawdę może być samochodem rekreacyjnym. Poza wspomnianym już off-roadowym oświetleniem można go wyposażyć w pakiet Off-road Engineering, który oferuje dodatkowy tryb jazdy, w którym moc silnika i sterowanie ABS-em zostają dostosowane do poruszania się w lekkim terenie. Można go aktywować za pomocą przełącznika Dynamic Select. Off-Road Engineering posiada w sobie system utrzymywania prędkości zjazdu (DSR – Downhill Speed Regulation).

Gama silnikowa nowego GLB obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Najmniejszy benzynowy ma zaledwie 1,33 litra pojemności i 163 KM. Kolejny 2 litry i 224 KM. Z kolei diesle to jednostki 2-litrowe o mocach 150-190 KM. Auta mogą być sparowane z 7- lub 8-biegowymi automatami.

Czytaj też:
Kia Seltos. Nowy SUV z Korei dla millenialsów

Źródło: Mercedes