Audi Q7 w nowej wersji. Flagowiec po zmianach

Audi Q7 w nowej wersji. Flagowiec po zmianach

Nowe Audi Q7
Nowe Audi Q7Źródło:Audi
To nie nowy model, ale gruntowna aktualizacja. Była potrzebna, bo flagowy SUV zaczął odstawać od pozostałych aut producenta z Ingolstadt. Oto najważniejsze modyfikacje.

Nowe Audi Q7: stylizacja
Na przodzie wciąż dominuje ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Ale boczne wloty powietrza mają teraz bardziej wyraziste kształty, poprawiono też progi auta. Reflektory – opcjonalnie mogą to być reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość samochodu. Przeprojektowano tył, dodając dużą chromowaną listwę, która tworzy wizualne połączenie pomiędzy nowymi płaskimi światłami tylnymi o technicznym wyglądzie, podkreślając jednocześnie poziome linie stylistyczne. W linii S line dolny spojler na przednim zderzaku, sportowo podkreślona lakierowana osłona podwozia z tyłu oraz 19-calowe felgi kół są wyposażeniem standardowym.

Nowe Audi Q7: zawieszenie
Q7 w opcji ma teraz elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej udało się dzięki temu zredukować tendecje do pochylania się w zakręcie. Również opcjonalnie dostępny jest też układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Auto jest bardziej zwrotne. Z kolei podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym, co koła przednie, zwiększając stabilność auta. System Audi Drive Select pozostał, można w nim ustawić w sumie siedem różnych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. A w opcjonalnej linii S line dostępne jest nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension Sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.

Nowe Audi Q7: napęd
Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów Tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła Quattro. Na początku sprzedaży dostępne będą w ofercie dwa silniki wysokoprężne. We wrześniu dołączą do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in. Standardowo montowana jest technika mild-hybrid. Serce systemu to alternator-rozrusznik RSG, zasila 48-woltowy główny system elektryczny, a kompaktowy, litowo-jonowy akumulator magazynuje odzyskaną energię. Podczas hamowania RSG może odzyskać nawet 8 kW energii i przesłać ją do akumulatora. Jeśli przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, Audi Q7 rozpoczyna rekuperację energii tocząc się z wyłączonym silnikiem na luzie lub w tzw. trybie żeglowania, przez maksymalnie 40 sekund.

Nowe Audi Q7: wnętrze
Nowy SUV dostępny jest w wersji 5- lub 7-miejscowej. Audi Q7 wydłużyło się o 11 milimetrów, do 5063 mm. Szerokość wynosi teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. W środku pojawił się nowy schowek w tablicy rozdzielczej. Bagażnik w zależności od pozycji oparć tylnej kanapy ma od 865 do 2050 litrów (wersja 5-miejscowa). Elektryczna klapa bagażnika jest teraz standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stopą jest z kolei dostępne opcjonalnie. Opcjonalnie można zamówić też kanapę w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska można regulować indywidualnie. Tak jak w innych modelach Audi, tak i w nowym Q7 podzielono centrum obsługi na dwa ekrany. Górny ekran zarządza funkcjami samochodu, dolny klimatyzacją. Na życzenie dostępny jest pakiet konturowego oświetlenia, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z funkcją jego jonizacji i nadawania zapachu, a wersji S plus sportowe fotele z klimatyzacją i masażem.

Nowe Audi Q7: systemy wsparcia kierowcy
Rozbudowano system MMI. W jego skład wchodzi m.in. standard przesyłania danych LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem naturalnym oraz usługi Audi Connect – od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigację z Google Earth, do hybrydowego radia. Zupełną nowością jest zintegrowana z systemem operacyjnym MMI, umieszczona w chmurze usługa głosowa Amazona – Alexa. A nowinką jest usługa informacji o sygnalizacji ulicznej Car-to-X (będzie ona stopniowo wprowadzana w wybranych europejskich miastach). Połączenie z miejską infrastrukturą umożliwi pojazdowi otrzymywanie informacji z centralnego komputera sterującego sygnalizacją świetlną, co z kolei pozwoli kierowcy jechać z taką prędkością, by bez konieczności zatrzymywania się dojechać do kolejnego skrzyżowania na tzw. zielonej fali. Q7 ma w pełni cyfrowy Audi Virtual Cockpit oraz opcjonalny wyświetlacz danych na szybie Head-Up Display. Z innych systemów wsparcia kierowcy warto wymienić adaptacyjny tempomat, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pasa ruchu. Nowością tu jest asystent niebezpieczeństwa – jeśli system rozpozna, że kierowca nie wykonuje żadnych gestów czy operacji, doprowadzi do zatrzymania pojazdu inicjując przy tym odpowiednie działania ochronne i ratownicze.
Czytaj też:
Audi jak Lambo. Mocarne SQ8 ma 435 KM

Źródło: Audi