Polski bestseller Dacia Duster z nowym najmniejszym silnikiem

Polski bestseller Dacia Duster z nowym najmniejszym silnikiem

Dacia Duster
Dacia Duster Źródło: Dacia
Najpopularniejszy samochód w Polsce, taki który wybierają klienci indywidualni, a nie firmy, czyli Dacia Duster, dostał nowy silnik bazowy. Ma mniej koni od motoru, który zastępuje. Na dodatek cena auta nieznacznie wzrosła.

Dacia Duster to absolutny bestseller. Jeśli przyjrzeć się wyborom przeciętnego Kowalskiego, nie ma sobie równych. O ile firmy gustują w autach Skody i Toyoty, o tyle Polak wybiera przestronną Dacię, rumuńskie auto produkowane przez koncern Renault. Zresztą Dacia Duster święci triumfy także w Europie, jej sprzedaż rośnie najszybciej ze wszystkich samochodów.

Teraz pojawiła się nowa gama modelowa Dustera. Do oferty trafił 100-konny silnik benzynowy 1.0 TCe, który stał się wersją bazową w cenniku rumuńskiego SUV-a. Motor z turbodoładowaniem zastępuje ceniony i wolnossący silnik 1.6, który dostarczał 114 KM. Takie są nowe wymogi dotyczące limitów emisji CO2. Producenci obniżają pojemność i dodają turbo.

Nowy silnik można zamówić tylko w konfiguracji z pięciobiegową skrzynią manualną oraz napędem na przednią oś (Dacia Duster występuje też w wersji z napędem na obie osie). Turbodoładowany silnik z wtryskiem wielopunktowym dostarcza maksymalnie 100 KM przy 5000 obr./min. oraz ma 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2750 obr./min.

Dacia podaje dane fabryczne, wg których przyspieszenie do 100 km/h zabiera w tej wersji 12,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 168 km/h.

Niestety, wraz ze zmianą wersji bazowej, wzrosła też cena Dustera, co może mieć przełożenie na popularność auta. Rumuński samochód jest bowiem naprawdę tani, jeśli porównać go do konkurentów. Cena Dacii Duster 1.0 TCe w podstawie to 41 900 złotych, mowa o wersji wyposażenia Access. Poprzednik kosztował 39 900 zł. Nowy silnik można zamawiać także we wszystkich pozostałych poziomach wyposażenia, łącznie z serią limitowaną Techroad (cennik startuje od 61 400 złotych).

Czytaj też:
Kupujemy auta na potęgę. Radykalny triumf Dacii

Źródło: Dacia