292 KM i 5,9 sekundy do setki. BMW serii 3 jako hybryda plug-in

292 KM i 5,9 sekundy do setki. BMW serii 3 jako hybryda plug-in

Dodano: 
BMW 330e
BMW 330e / Źródło: BMW
Do 140 km/h nową „trójką” można jeździć teraz na prądzie. A moc auta jest imponująca, bo to aż 292 KM. Co powiecie na BMW 330e?

BMW 330e
Pojemność akumulatora litowo-jonowego to 12,0 kWh, zapewnia zasięg elektryczny o ponad 50 procent większy niż w poprzednim modelu – 59-66 km. Akumulator umieszczony jest pod tylną kanapą, a zbiornik paliwa nad tylną osią. Dzięki temu pojemność bagażnika ograniczona została w hybrydzie plug-in tylko w niewielkim stopniu. Pojemność 375 l można również w razie potrzeby zwiększyć, składając częściowo lub w całości oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40.

BMW 330e
A co, jeśli nie chcemy jechać szybko, tylko tanio? W trybie „Hybrid” auto może poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 110 km/h – o 30 km/h szybciej niż jego poprzednik. W trybie „Electric” jazda na prądzie możliwa nawet przy prędkości do 140 km/h (wcześniej do 120 km/h). Wyposażenie sedana obejmuje standardowo akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy w trybie elektrycznym zewnętrzne głośniki emitują charakterystyczny dźwięk, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW. Przy niskich prędkościach sygnalizuje obecność samochodu.

BMW 330e
Osiągi? Nowa BMW 330e w wersji sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Wrażeniom z jazdy towarzyszy specyficzne dla tego modelu brzmienie, które słychać także wewnątrz pojazdu.

BMW 330e
Po raz pierwszy model hybrydowy BMW dostał też maksymalnie sportową charakterystykę pedału gazu, a także specjalny program zmiany biegów 8-stopniowej skrzyni Steptronic z hamującą redukcją biegów.

BMW 330e
Napęd hybrydowy plug-in to czterocylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz silnik elektryczny o mocy 83 kW (113 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek wynosi 420 Nm. Jak wspomnieliśmy, absolutną nowością w modelu 330e Limuzyna jest oferowana standardowo funkcja XtraBoost wspomagająca dynamikę jazdy. Można ją szybko aktywować, włączając tryb „Sport”, przy dużym obciążeniu zwiększa na 10 sekund moc z 252 KM do 292 KM, a więc o dodatkowe 40 KM. Funkcja pozwala na lepsze przyspieszenie niż przy konwencjonalnie napędzie o porównywalnej mocy silnika. Jeśli na przykład kierowca przy prędkości 20 km/h nagle wciśnie gaz do oporu, nowe 330e po jednej sekundzie przyspieszy około dwukrotnie szybciej niż pojazd z silnikiem spalinowym, co po trzech sekundach da mu przewagę o jedną długość pojazdu. Z funkcji można korzystać aż do osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora.

BMW 330e
Zasięg w trybie elektrycznym został zwiększony w porównaniu z poprzednim modelem o ponad 50 proc. Teraz bez emisji spalin można przejechać nawet 66 km. Zużycie paliwa i emisja spalin w porównaniu z poprzednim modelem są niższe o ponad 15 procent. Auto pali średnio (pomiar WLTP) 1,6-1,9 l/100 km.

BMW 330e
Nowe BMW serii 3 Limuzyna w wersji z napędem hybrydowym plug-in jest eko, ale także bardzo szybkie. Bawarczycy zastosowali w aucie technologię eDrive, którą połączyli z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Standardowy XtraBoost, oferowany po raz pierwszy w „trójce”, zwiększa moc napędu hybrydowego plug-in do 292 KM.

Źródło: BMW

Czytaj także