Ekskluzywna wersja Škody Scali. Nowa Scala Monte Carlo

Ekskluzywna wersja Škody Scali. Nowa Scala Monte Carlo

Dodano: 
Skoda Scala Monte Carlo
Skoda Scala Monte Carlo / Źródło: Skoda-Auto
Chociaż połączenie słów Škoda i Monte Carlo brzmi trochę jak oksymoron, to Czesi postanowili być konsekwentni. I właśnie wprowadzili na rynek wersję swojego auta w tej ekskluzywnej wersji.

Skoda Scala Monte Carlo
Co ciekawe, tym razem nie chodzi o sport. Czeskie auto w wersji designu Monte Carlo można sparować z dowolnym nawet najsłabszym silnikiem. Standardowe wyposażenie Scali zawiera pakiet Sunset z przyciemnianymi szybami, panoramiczny dach oraz przedłużoną szybę pokrywy bagażnika wraz ze spojlerem dachowym w kolorze czarnym.

Skoda Scala Monte Carlo
Najnowszym autem Czechów jest Škoda Scala, następca Rapida. Wersja Scala Monte Carlo wyróżnia się z zewnątrz m.in. czarne elementy ozdobne oraz utrzymany w tej samej tonacji kolorystycznej napis „Škoda”, umieszczony na klapie bagażnika. Stylizację zewnętrzną uzupełniają dodatkowo sportowe 17-calowe obręcze aluminiowe w ciemnych kolorach (18-calowe także dostępne, ale jako opcja) oraz takież obudowy lusterek i progów drzwi.

Skoda Scala Monte Carlo
Co łączy Monte Carlo i Škodę? Przecież mieszkańcy i rezydenci Księstwa Monako nie kupują aut Škody. Raczej Bentleye, Rolls-Royce’y i McLareny. Škoda to jakość za niewygórowaną cenę. No właśnie łączy motorsport. Czeska marka w rajdzie odniosła wiele sukcesów. Dla ich upamiętnienia już w 1936 roku Czesi zaprezentowali limitowaną edycję 70 pojazdów właśnie pod nazwą „Monte Carlo”, w 2011 wrócili do serii, pokazując wybrane modele jako właśnie Monte Carlo (chociażby Fabię). Są konsekwentni i za nic mają – co chwalebne – złośliwości.

Skoda Scala Monte Carlo
Škoda to ulubione auto Polaków. Jedno z kilku przynajmniej, obok Toyoty, Volkswagena, czy Dacii, dane dotyczące sprzedaży nie kłamią. Czeska marka kojarzy się z jakością za rozsądną cenę, nienachalnym wzornictwem i – co ważne – stoi za nią niemiecka solidność i technika, bo przecież właścicielem Škody jest koncern Volkswagena, o czym Polacy wiedzą i co jest według nas zaletą. A Monte Carlo? To dzielnica mikroskopijnego Księstwa Monako. Jest od zawsze symbolem prestiżu i elegancji, luksusu oraz – także – stylu życia milionerów i utracjuszy, których łączy to, że mają mnóstwo pieniędzy. Oczywiście Monte Carlo to również motorsport, miejsce Rajdu Monte Carlo, organizowanego od… 1911 roku.
Czytaj także:
Pierwsza jazda: Skoda Karoq, ucywilizowane Yeti
Czytaj także:
Czterej królowie Europy. Te auta po prostu się podobają

Źródło: Skoda, IBRM Samar

Czytaj także