Więcej miejsca i inna stylówka. Nowy Nissan Juke

Więcej miejsca i inna stylówka. Nowy Nissan Juke

Nowy Nissan Juke
Nowy Nissan Juke Źródło: Nissan
Jeden z pierwszych crossoverów i bestseller niemal na całym świecie – w tym w Polsce – właśnie doczekał się następcy. Nissan nie zmienił charakteru auta, ale dodał mu technologicznych nowinek.

To stylistyka przysporzyła „Żukowi” sympatii europejskich klientów. Kupili milion egzemplarzy kontrowersyjnie narysowanego auta. Małego, ale pociesznego, podwyższonego, ale wciąż miejskiego.

Nowa generacja Juke’a miała miejsce 3 września jednocześnie w Londynie, Paryżu, Mediolanie, Barcelonie i Kolonii. Wybór symboliczny, to ważne ośrodki kultury i życia społecznego, każdy na swój sposób kreujący trendy.

Jaki jest nowy Juke? Zmiany widać na pierwszy rzut oka. Następca ma zwiększone wymiary, atletyczną sylwetką, 19-calowe alufelgi i stylistykę coupé z dachem, który ma sprawiać wrażenie, jakby unosił się w powietrzu. W standardzie znalazły się w pełni diodowe reflektory (wciąż mają okrągły kształt), który teraz został wzbogacone o nowy motyw litery „Y”. Jest charakterystyczny dla Nissana grill.

Nowy Juke ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20 proc. – do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze stało się bardziej eleganckie i komfortowe. Najważniejsze, że pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, bo to był główny zarzut do pierwszego „Żuka”, że jest dla nich za mały.

Samochód mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Jest lżejszy względem poprzednika o 23 kg. Auto będzie napędzane 1-litrowym, 3-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM. Model będzie można wybrać z z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).

Jeśli chodzi o technologie to Nissan zastosował do multimediów system Intelligent Mobility, czyniąc Juke’a najlepiej „skomunikowanym” Nissanem w historii marki. W aucie po raz pierwszy dostępna będzie technologia ProPilot (elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania) i pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo (inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu).

Na deser multimedia pozwalające podłączyć iPhone’y i smartfony z Androidem (Apple Car Play i Android Auto) i dźwięk firmy Bose w opcji.

Jak Juke wygląda i jeździ, poinformujemy wkrótce, bo wybieramy się na pierwsze jazdy tym popularnym autem w nowej odsłonie.

Czytaj też:
Robotnik w nowym stroju. Navara po zmianach

Źródło: Nissan