Znamy ceny Kii XCeed. Jest konkurencyjnie

Znamy ceny Kii XCeed. Jest konkurencyjnie

Dodano: 
Kia XCeed
Kia XCeed / Źródło: Kia
Kia wyceniła swojego crossovera zbudowanego na bazie Ceeda. XCeed startuje na rynku od 79 900 zł.

Już w podstawie Kia XCeed ma bogate wyposażenie seryjne. Jest system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, światła do jazdy dziennej, mijania oraz drogowe w technologii LED, kamera cofania z czujnikami parkowania z tyłu i 16-calowe alufelgi. Są relingi dachowe, skórzana kierownica, klimatyzacja oraz sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth. To wszystko za 80 tys. zł bez 100 zł. W pakiecie klasyczna koreańska gwarancja – 7 lat do 150 tys. km, która sprawiła dawno temu, że Polacy zaufali Kii.

Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Polsce rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku.

Kia XCeed będzie u nas oferowana w 3 wersjach wyposażenia, z 4 silnikami (potem dojdzie hybryda plug-in) i 12 kolorami nadwozia do wyboru. 3 z 4 oferowanych jednostek napędowych mogą współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową automatyczną do wyboru. Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni biegów 7DCT wynosi 6 tys. zł.

Cena, o której mówimy (79 900 zł), to cena podstawowej wersji M.

Droższa o 11 tys. zł jest wersja L, która dodatkowo ma m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe felgi, elektryczny hamulec postojowy, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, tapicerkę z elementami skórzanymi i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40.

120-konna Kia XCeed w wersji L kosztuje 90 990 zł. Dokładnie tyle samo trzeba zapłacić za wersję podstawową, ale z silnikiem o 20 KM mocniejszym (1.4 T-GDI) współpracującym z 7-biegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach.

Do napędu auta wybrać można jeden z gamy silników turbodoładowanych, a potem także hybrydę typu plug-in. W ofercie są trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI). Trzycylindrowa jednostka napędowa T-GDI o pojemności 1,0 litra osiąga maksymalną moc 120 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm. Czterocylindrowy silnik T-GDI o pojemności 1,4 litra dysponuje maksymalną mocą o wartości 140 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 242 Nm. A motor T-GDI o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM, który służy do napędu najmocniejszej wersji XCeeda GT. Z tym silnikiem pod maską i z 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową XCeed przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Kia XCeed jest również oferowana z 1.6-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 136 KM.

Czytaj także:
Palą po 1,3 litra na 100 km. Dwie oszczędne Kie Ceed kombi i XCeed jako hybrydy

Źródło: Kia

Czytaj także