Samochód, z którym będzie się rozmawiać. Premiera Hondy e

Samochód, z którym będzie się rozmawiać. Premiera Hondy e

Dodano: 
Honda e
Honda e / Źródło: Honda
Honda pokazała wersję seryjną swojego pierwszego elektryka, model Honda e. Dawno nie było auta tak minimalistycznego i wzorniczo idącego – nomen omen – pod prąd. Technologie w środku też robią wrażenie. Tylko zasięg nieco zbyt mały...

Zacznijmy od osiągów. Honda e jest wyposażona w silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach – o mocy maksymalnej 136 KM lub 154 KM, który generuje moment obrotowy 315 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, jednak po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km. Honda podkreśla, że e została stworzona do codziennej jazdy po mieście. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania do 80 proc. pojemności baterii w 30 minut. Mocny silnik elektryczny napędza tylne koła. Zatem radości z jazdy może być sporo, tym bardziej że Honda e przyspiesza od startu do 100 km/h w około 8 sekund.

Auto ma kilka gadżetów, którymi się wyróżnia. System bocznych kamer zastępuje konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi urządzeniami przekazującymi obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych. Jako opcja jest dostępne w Audi e-Tronie.

Jeśli chodzi o design, to Honda e jest taka, jak na obrazkach. Ma płynne kształty i gładke powierzchnie, które udało się zachować dzięki wysuwanym klamkom drzwi. Dzięki zastosowaniu wspomnianego systemu bocznych kamer, projektanci byli w stanie stworzyć płynne przejście między przednią szybą a słupkiem A. W kabinie pasażerskiej dominuje nowoczesność i ponownie minimalizm. Poziomy wyświetlacz najnowszej generacji z pięcioma ekranami daje dostęp do skomunikowanego z siecią systemu audio-informacyjnego.

Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Są to główne ekrany systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące szereg aplikacji i usług komunikacji z siecią, które ułatwiają korzystanie z samochodu. Kierowca i pasażerowie – niezależnie od tego, czy jadą, czy parkują, czy uzupełniają energię w bateriach – mogą korzystać z łączności, a sterowanie i dostęp do usług daje im cyfrowy kokpit, wykorzystujący pełną szerokość kabiny.

Z usług i aplikacji można korzystać za pośrednictwem dotykowego ekranu lub za pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. HPA korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) i jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy. Asystenta osobistego można aktywować, mówiąc „OK Honda”, następnie można zadawać mu pytania lub wypowiadać polecenia. Nawet wysiadając z samochodu można pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem za pośrednictwem aplikacji My Honda+ na smartfony.

Czytaj także:
Najcenniejsze marki świata. W motoryzacji Azja pokonuje Europę

Źródło: Honda

Czytaj także