To naprawdę odjechane terenówki. Nawet 625 KM w nowych „emkach” X5 i X6

To naprawdę odjechane terenówki. Nawet 625 KM w nowych „emkach” X5 i X6

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M CompetitionŹródło:BMW
Jakie są najważniejsze cechy najmocniejszych SUV-ów BMW? Poczytajcie o nich, a trudno będzie wam uwierzyć. Na rynek wjeżdżają aż 4 auta BMW: X5 i X6 oraz mocniejsze wersje Competition tej bliźniaczej dwójki.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
BMW X5 M ma moc 600 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Z kolei BMW X5 M Competition moc 625 KM i ten sam maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Parametry X6 M i X6 M Competition są identyczne.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
W wypadku wszystkich czterech aut zastosowano ten silnik V8 o pojemności 4,4 l z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce. Maksymalna moc została zwiększona o 25 KM lub i 50 KM w przypadku wersji Competition, w porównaniu z modelami poprzedniej generacji. Przyjęto koncepcję chłodzenia i smarowania przystosowaną do maksymalnej dynamiki jazdy. Zastosowano sportowe układy wydechowe o emocjonującym brzmieniu.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
Za przeniesienie napędu we wszystkich czterech przypadkach odpowiada 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic. Napęd na wszystkie koła to M xDrive, z większym przeniesieniem siły napędowej na tylną oś, ma zmienne tryby 4WD i 4WD Sport. Inżynierowie zoptymalizowali trakcję i dynamikę wiążąc M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
To co najważniejsze w przypadku wszystkich czterech aut to nieprzeciętne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 s w przypadku BMW X5 M i BMW X6 M i 3,8 sekundy w przypadku BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition. To o 0,4 s szybciej niż w przypadku poprzedników.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
Aby skoordynować współdziałanie napędu, układu jezdnego i karoserii oraz zapewnić maksymalną sterowność, zwinność i dynamikę auta dostrajano w ośrodkach testowych Miramas i Arjeplog, na pętli północnej toru Nürburgring i na kilku torach wyścigowych. Premiera czterech będzie miała miejsce na Los Angeles Auto Show 2019. Wspólne wprowadzenie na rynek nowych BMW nastąpi w kwietniu 2020 roku.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
We wszystkich autach zastosowano adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, układem kierowniczym M Servotronic oraz układem kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control) z trybem M Dynamic. W przypadku modeli Competition standardowe są 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich na osi przedniej i 22-calowe na osi tylnej. W przypadku BMW X5 M i BMW X6 M są one również dostępne, ale na wyposażeniu dodatkowym.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
We wszystkich przypadkach zastosowano układ hamulcowy M z pływającymi tarczami o zwiększonej skuteczności hamowania. Zintegrowany układ hamulcowy umożliwia indywidualną konfigurację czułości pedału podczas hamowania.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
Z zewnątrz auta różnią się od standardowych wersji dużymi wlotami powietrza, nerkami BMW z podwójnymi listwami, skrzelami M na błotnikach, spojlerami dachowymi, pasami tylnymi z elementami dyfuzora i układami wydechowy z parami podwójnych rur wydechowych. Modele Competition mają dedykowane dodatkowe elementy stylistyczne.

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
Wnętrza są ekskluzywne, z typową dla modeli M aranżacją kokpitów. Po raz pierwszy wyświetlacz Head-Up ma wskazania M w wyposażeniu standardowym. Są fotele wielofunkcyjne M i tapicerka Individual ze skóry Merino o delikatnej fakturze (także na wyposażeniu standardowym).

BMW X5 M i X5 M Competition. BMW X6 M i X6 M Competition
Przycisk Setup pozwala w każdym z aut na bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Przyciski M na kierownicy pozwalają na aktywację dwóch indywidualnie zestawionych konfiguracji ustawień. Światła laserowe BMW są opcjonalne w każdym z nowych aut.
Czytaj też:
Jest cennik nowej serii 1 BMW
Czytaj też:
Takie lepsze BMW. Alpina B3 Touring pojedzie 300 km/h