Mały dzikus kosztuje ćwierć miliona. Są ceny nowej Klasy A od AMG

Mały dzikus kosztuje ćwierć miliona. Są ceny nowej Klasy A od AMG

Mercedes-AMG A 45 4Matic+ i A 45 S 4Matic+
Mercedes-AMG A 45 4Matic+ i A 45 S 4Matic+ Źródło:Mercedes
Najpierw pokazano i wyceniono Mercedesa-AMG A 35, teraz przyszedł czas na ujawnienie, ile gwiazda życzy sobie za mocniejszą wersję, czyli A 45 4Matic+ i A 45 S 4Matic+.

Oba auta napędza ten sam 2-litrowy silnik benzynowy, w tej chwili najmocniejsza na świecie 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem. Jej podstawowy wariant dostarcza 387 KM. W odmianie S produkuje 421 KM. W obu autach tę gigantyczną moc na wszystkie koła przenosi ośmiostopniowa (opracowana od nowa) dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT-8G.

Mercedes-AMG A 45 4Matic+ i A 45 S 4Matic+

Teraz trochę cyferek. Oba auta są znacznie szybsze od wersji A 35. Od 0 do 100 km/h przyspieszają w:

  • A 45 4Matic+ 4,0 s
  • A 45 S 4Matic+ – 3,9 s

Prędkość maksymalna podstawowych wariantów jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Tymczasem kaganiec poluzowano wersjom S, które mogą rozpędzać się do 270 km/h. Natomiast jeśli podstawowe wersje zostaną zamówione z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG, to ich Vmax również zostanie podwyższona do 270 km/h.

We wszystkich autach zastosowano napęd AMG Performance 4Matic+, który selektywnie kieruje moment obrotowy na koła tylnej osi. Jego sekretem jest nowy mechanizm różnicowy tylnej osi z AMG Torque Control: ma on dwa elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgła. Każde z nich połączono z wałem napędowym tylnej osi. W ten sposób moc może być dysponowana nie tylko pomiędzy osiami, ale także pomiędzy lewym i prawym tylnym kołem.

Nowe kompakty mają tryb Drift, który wywołuje się w programie jazdy Race, za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem, że system ESP zostanie wyłączony, a skrzynia biegów pracować będzie w trybie ręcznym.

Mercedes-AMG A 45 4Matic+ i A 45 S 4Matic+

Wizualnie kompakty AMG mają kilka zmian w porównaniu do słabszych wersji: osłonę chłodnicy z szerszym dołem i dwunastoma pionowymi żaluzjami, wyraźniejszy nos, węższe reflektory i płaską, wyprofilowaną pokrywę silnika. Także poszerzone listwy progowe AMG, w zależności od wersji czarne lub srebrne. Z tyłu zobaczyć można układ wydechowy z dwiema okrągłymi, podwójnymi rurami wydechowymi (o średnicy 82 mm każda). Odmiany S otrzymują jeszcze większe, 90-milimetrowe końcówki układu wydechowego z wewnętrznym rowkowaniem i napisem „AMG”.

Czytaj też:
Ni pies, ni wydra, ale ładny. Nowy AMG CLA 45 Shooting Brake

Źródło: Mercedes