Nowa Honda Jazz. Tylko hybryda, ale też jako crossover

Nowa Honda Jazz. Tylko hybryda, ale też jako crossover

Honda Jazz
Honda Jazz Źródło: Honda
Honda zaprezentowała nową – czwartą – generację modelu Jazz. Model po raz pierwszy wyposażony został w zaawansowany, dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy. Będzie też dostępny jako crossover.

Honda Jazz
Wedle zapewnień Japończyków nowa generacja popularnego miejskiego hatchbacka łączy komfort i przestrzeń, z której zawsze słynął Jazz, z dynamiką typową dla aut elektrycznych oraz zaawansowanymi systemami i wyposażeniem.

Honda Jazz
Drugą nowością w ofercie jest nowa odmiana modelu Jazz, czyli Crosstar. To auto, które jest crossoverem na bazie Jazza. Crosstar również dostępny będzie z tym samym hybrydowym układem napędowym oraz funkcjonalnym wnętrzem, ale dysponuje wyższym prześwitem, inną konstrukcją przedniej osłony chłodnicy, wodoodporną tapicerką siedzeń i zintegrowanymi relingami dachowymi.

Honda Jazz
Nowa Honda Jazz ma uproszczony design. Tak będą wyglądać wszystkie auta japońskiego producenta. Minimalistycznie, co zdradziła już wcześniej elektryczna Honda e. Chociażby słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co poszerza zakres widoczności do przodu.

Honda Jazz
Po raz pierwszy w Europie Jazz będzie dostępny wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym. Układ ten został niedawno na nowo opracowany specjalnie dla Jazza.

Honda Jazz
Kolejną nowością jest intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy z hotspotem wi-fi. Nowy ekran dotykowy LED wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Oprócz licznych aplikacji, pokładowy system multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple Car Play lub Android Auto.

Honda Jazz
Wnętrze Jazza zawsze słynęło z przestronności. Nowe ma przejrzystą deską rozdzielczą, która nawiązuje do linii nadwozia i szeroki podłokietnik konsoli środkowej. Szersze są przednie fotele, z podparciami stabilizującymi ciało. Korzystają z elastycznej struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Udoskonalono również konstrukcję tylnej kanapy, są grubsze poduszki tylnych siedzisk dla większego komfortu.

Honda Jazz
Sporą przestrzeń udało się zachować dzięki schowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika. Zbiornik paliwa umieszczono zaś w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który pozwala na podnoszenie i opuszczanie siedzeń w dowolnej konfiguracji.

Honda Jazz
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to zastosowano nowy system Honda Sensing. W jego skład wchodzi nowa kamera szerokokątna o wyższej rozdzielczości, która zastąpiła kamerę i radar znane z poprzednika. Udoskonalony został system hamowania w ruchu miejskim (wykrywa pieszych i automatycznie hamuje). Jest też inteligentny tempomat adaptacyjny i system utrzymania na pasie ruchu. Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji na rynku europejskim rozpocznie się w połowie 2020 roku.
Czytaj też:
Niezależne testy. Systemy w autach nie działają, kiedy są najbardziej potrzebne
Czytaj też:
Samochód, z którym będzie się rozmawiać. Premiera Hondy e

Źródło: Honda