Harley-Davidson® - debiut Pan America i Bronx z nowymi silnikami Revolution® Max

Harley-Davidson® - debiut Pan America i Bronx z nowymi silnikami Revolution® Max

Harley-Davidson Bronx
Harley-Davidson BronxŹródło:Ma
Nowa era w zakresie wydajności, osiągów i charakteru motocykli Harley-Davidson wagi średniej

Firma Harley-Davidson® po raz pierwszy publicznie zaprezentowała całkowicie nową platformę motocykli wagi średniej na targach EICMA w Mediolanie, gdzie przedstawiono również informacje o najnowszym silniku Harley-Davidson V-Twin - Revolution® Max. Ten potężny, całkowicie nowy silnik w układzie V (rozchylenie cylindrów 60°), zaprojektowany dla nowej serii motocykli Harley-Davidson, ma dwie pojemności: 1250 cm3 wykorzystany w nowym motocyklu Harley-Davidson® Pan America™ i 975 cm3 wykorzystany w modelu Bronx™. Obie te niesamowite maszyny, pokazano po raz pierwszy - jako prototypy - w lipcu 2018 r. podczas prezentacji strategicznej pt. „Więcej Dróg do Harley-Davidson”, zostaną wprowadzone na rynek w 2020 r., pozwalając legendarnej marce na wejście do nowych segmentów, jak również na zaprezentowanie swojego dziedzictwa nowej generacji motocyklistów.

Pan America ™

Model Pan America™ to całkowicie nowy, motocykl turystyczny typu adventure - doskonale dobrana mieszanka dla miłośników zapachu ogniska, włóczęgi i nieutwardzonej nawierzchni pod kołami. Pan America™ jest jak dwukołowe narzędzie wielofunkcyjne o wielkiej wytrzymałości, zaprojektowane do odkrywania i podróży w nieznane.

Bronx™

Nowy układ napędowy Revolution® Max jest również sercem całkowicie nowego modelu Bronx™. Ta miejska maszyna wagi średniej charakteryzuje się zadziornością i osiągami oraz oferuje moment obrotowy, prowadzenie i technikę w nowoczesnym wydaniu.


Oba motocykle napędzane są całkowicie nowymi, chłodzonymi cieczą silnikami Revolution® Max o pojemności 975 cm3 i 1250 cm3. Silnik ten, stworzony do napędzania serii nowych modeli motocykli Harley-Davidson®, został zaprojektowany tak, aby oferować elastyczne osiągi w szerokim zakresie mocy generowanej przy wysokich obrotach silnika. Dzięki zminimalizowanej masie i zmaksymalizowanej wydajności, silnik Revolution® Max zapewnia wąski profil układu napędowego, który jest zintegrowany z motocyklem jako centralny element ramy, tak aby obniżyć środek ciężkości i poprawić prowadzenie. Ten lekki układ napędowy posiada wewnętrzne wałki wyrównoważające, które eliminują drgania silnika, zwiększając komfort jazdy i wytrzymałość pojazdu. Silnik wygląda potężnie i ma wyraźnie zaznaczony profil, a do tego jego konstrukcja jest zarówno klasyczna jak i współczesna, mocna i elegancka - stanowiąc przykład kolejnego, dokonanego przez firmę Harley-Davidson doskonałego połączenia stylu i osiągów.

Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution® Max 1250

  • Pojemność 1250 cm3
  • Moc - ponad 145 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - ponad 120 Nm

Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution Max 975

  • Pojemność 975 cm3
  • Moc - ponad 115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - ponad 95 Nm

Cechy silnika Revolution® Max

  • Silnik w układzie V (V-Twin) chłodzony cieczą
  • Od 1909 roku silnik V-Twin jest centralnym elementem ikonicznych motocykli Harley-Davidson®. Ta linia silników jest kontynuowana również w nowych motocyklach wagi średniej dzięki układowi napędowemu Revolution® Max.
  • Kąt rozchylenia cylindrów wynoszący 60 stopni zapewnia miejsce na podwójne przepustnice, które maksymalizują przepływ powietrza i zwiększają osiągi.
  • Chłodzenie cieczą utrzymuje kontrolowaną temperaturę silnika w celu zapewnienia stałej wydajności w zmieniających się warunkach otoczenia i jazdy.

Współpraca ze światowej rangi Partnerami - Układ hamulcowy i Opony

Aby poprawić osiągi nowych modeli Pan America™ i Bronx™, firma Harley-Davidson® skorzystała z wiedzy i doświadczenia światowej klasy kluczowych dostawców, aby zapewnić najlepsze rozwiązania w zakresie układu hamulcowego i opon. W przypadku układu hamulcowego, firma Harley-Davidson® podjęła współpracę z firmą Brembo® w celu stworzenia nowego radialnego zacisku czterotłoczkowego typu monoblock łączącego ostre krawędzie z łagodniejszymi krzywiznami zaprojektowanymi tak, aby uzyskać styl, który dopełnia osobowość motocykla oraz zapewnia lepsze wyczucie i precyzję hamowania. Jeśli chodzi o opony, firma Harley-Davidson® ściśle współpracowała z firmą Michelin® nad opracowaniem pod wspólną marką opon do każdego modelu motocykla, które pozwalają na optymalizację osiągów, odczucia i przyczepności we wszystkich warunkach.

Galeria:
Harley Davidson EICMA 2019