571 koni mocy w nowym Audi S8

571 koni mocy w nowym Audi S8

Audi S8
Audi S8Źródło:Audi
Czy można być jednocześnie autem sportowym i ultraluksusową limuzyną? Audi twierdzi, że tak, przedstawiając najmocniejszą wersję flagowca, czyli S8.

Audi S8
Sercem Audi S8 jest ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo, która wytwarza 571 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik V8 z techniką mild hybrid pracuje łagodnie, a dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu i dwóm turbosprężarkom dostarcza moc w każdej sytuacji. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Audi S8
System mild hybrid (MHEV) to 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. Auto wyposażone jest też w system cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami.

Audi S8
Nowym S8 można podróżować komfortowo i miękko lub dynamicznie, jak samochodem sportowym. Auto jest bowiem standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten system, działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera w przodzie pojazdu, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem. System wyboru dynamiki jazdy Drive Select oferuje do wyboru pięć profili jazdy. Tryb „Comfort +” to profil zupełnie nowy. Dzięki niemu także pokonywanie zakrętów jest przyjemniejsze, ponieważ by zmniejszyć przyspieszenie boczne działające na pasażerów nadwozie przechyla się w zakręcie o 3 stopnie.

Audi S8
Auto ma dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Umożliwia on niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Łączy sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, ze stabilnością na autostradzie i małym promieniem skrętu. Sportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu kierowana jest na koło zewnętrzne. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi przenosi moment napędowy na koło wewnętrzne, co stabilizuje auto.

Audi S8
Wspomniane układy należą do wyposażenia seryjnego, za dopłatą można wybrać tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki z dodatkiem włókna węglowego. Mają one średnicę 420 mm na przedniej osi i 370 mm na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i odporne na zużycie, a poza tym lżejsze.

Audi S8
S8 ma 5,18 m długości i standardowo stoi na 21-calowych felgach. Od A8 różni go przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W nim wszystkie elementy, które standardowo są chromowane – aż po końcówki rur wydechowych – są błyszcząco czarne. Matrycowe reflektory diodowe HD Matrix LED ze światłami laserowymi oraz tylne światła w technice OLED dostępne są w opcji.

Audi S8
Auto ma 38 systemów wspomagania kierowcy zebranych w dwa pakiety: City i Tour. Adaptacyjny asystent jazdy – centralny system pakietu Tour –  łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, wspomagania jazdy w korkach i śledzenia pasa ruchu. Z kolei w pakiecie City system Pre Sense łączy ochronę przednią, tylną i boczną. Jeśli wykryje zbliżające się uderzenie boczne, może współpracować z aktywnym zawieszeniem, aby natychmiast unieść nadwozie nawet o 80 mm. Dzięki temu ustawia próg w lepszej pozycji do pochłaniania energii uderzenia. Mózgiem wszystkich systemów wspomagania kierowcy jest centralny sterownik zFAS. Posiada pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy.
Czytaj też:
4,9 do setki. Jest wydłużone Audi A8 z napędem plug-in

Źródło: Audi Sport