Nowy Ford Mustang Mach-E. Kuriozalny konkurent Tesli

Nowy Ford Mustang Mach-E. Kuriozalny konkurent Tesli

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EŹródło:Ford
Amerykańskie giganty motoryzacyjne na dobre wzięły się za tworzenie aut mogących konkurować z Teslą. Ford pokazał pierwszego elektrycznego SUV-a, któremu nadał kuriozalną nazwę Mustang Mach-E i upodobnił do kultowego pożeracza benzyny.

Ford Mustang Mach-E
Po raz pierwszy od 55 lat Ford rozszerzył rodzinę Mustangów, nadając emblemat słynnego kucyka elektrycznemu Mustangowi Mach-E, całkowicie nowemu SUV-owi. Wg forda Mustang jest „symbolem wolności, postępu, sportowych osiągów, a także odrobiny buntu”. Tym bardziej więc zaskakuje nadanie tej nazwy autu, które jest wyrazem owczego pędu w motoryzacji do zelektryfikowania wszystkiego, co się da.

All-Electric Ford Mustang Mach-E
Gdy Mustang Mach-E pojawi się na rynku pod koniec 2020 roku, będzie dostępny ze standardowym i powiększonym akumulatorem, zapewniającym większy zasięg, z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, w każdym przypadku z napędem dostarczanym przez silniki z magnesami trwałymi. Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach- będzie dysponował zasięgiem jazdy do 600 km. W konfiguracji z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem, Mustang Mach-E osiąga moc 337 KM i moment obrotowy 565 Nm.

Ford Mustang Mach-E
Ford zaoferuje również wersję specjalną o podwyższonych osiągach. Mustang Mach-E GT ma być zdolny do uzyskania przyspieszenia 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, przy mocy szacowanej na 465 KM i momencie obrotowym 830 Nm.

Ford Mustang Mach-E
Mustang Mach-E oferować będzie trzy tryby jazdy - Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Poeci z Forda przekonują, że każdy z nich dostępny będzie z precyzyjnie dostrojoną dynamiką jazdy i wyjątkowymi doznaniami. Różnice między trybami dotyczyć mają reakcji pojazdu, takich jak bardziej sportowego działania układu kierowniczego, nastrojowego oświetlenia, dźwięków dostrojonych do elektrycznej jazdy oraz dynamicznej animacji na zestawie wskaźników, powiązanej z zachowaniem samochodu podczas jazdy.

Ford Mustang Mach-E
Mustang Mach-E będzie dostępny z całkowicie nowymi aluminiowymi zaciskami Flexira firmy Brembo. Auto dysponować będzie też systemem MagneRide Damping System, czyli adaptacyjnym zawieszeniem kół.

Ford Mustang Mach-E
W Mustangu Mach-E zadebiutuje system komunikacji i rozrywki SYNC nowej generacji, z nowoczesnym interfejsem, który wykorzystuje uczenie maszynowe, aby szybko poznać preferencje kierowcy i który z czasem będzie stawał się jeszcze lepszy, dzięki zaawansowanym aktualizacjom bezprzewodowym. 15,5-calowy ekran systemu SYNC nowej generacji i prosty interfejs oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania.

Ford Mustang Mach-E
Mustang Mach-E będzie miał dwa bagażniki: przedni z odprowadzeniem wody o pojemności 100 litrów oraz główny tylny bagażnik o pojemności 402 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń Mustang Mach-E zaoferuje 1420 litrów przestrzeni.

Ford Mustang Mach-E
Mustang Mach-E będzie dostępny ze standardowym zasięgiem (i akumulatorem litowo-jonowym 75,7 kWh) oraz z powiększonym zasięgiem (i akumulatorem o pojemności 98,8 kWh), który według założeń Forda zapewni zasięg jazdy do 600 km.

Źródło: Ford