Koreański konkurent Golfa ulepszony. Jest nowy Hyundai i30

Koreański konkurent Golfa ulepszony. Jest nowy Hyundai i30

Hyundai i30
Hyundai i30Źródło:Hyundai
Popularny samochód kompaktowy Hyundaia po zmianach wjedzie do salonów w trzech rodzajach nadwozia (jako hatchback, fastback oraz wagon), wyposażony w nowe technologie, bezpieczniejszy i oszczędniejszy.

Hyundai i30
Premiera będzie miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, o ile ten nie zostanie odwołany z powodu epidemii koronawirusa. Hyundai i30 ma nowy design i zaawansowane systemy łączności. Po raz pierwszy będzie również miał zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy.

Hyundai i30
Hyundai odświeży także wersję N Line dla modelu i30. Po raz pierwszy usportowiona wersja będzie dostępna także dla kombi, a nie tylko hatchbacka i liftbacka. Z zewnątrz zmiany są dość wyraźne. Zaprojektowano na nowo przedni zderzak i kaskadowy grill. Nowe i smuklejsze są reflektory LED oraz charakterystyczne światła ledowe do jazdy dziennej w kształcie litery V. Nowością jest również tył nowego i30 ze zderzakiem o poprawionej aerodynamice. Również tylne, zespolone światła LED, zawierają motyw litery V.

Hyundai i30
We wnętrzu zmian jest mniej. Przekonstruowano nawiewy powietrza i dodano trzy nowe kolory wykończenia wnętrza. Fotele mogą być pokryte tapicerką materiałową, skórzaną lub półskórzaną, łącznie dostępnych jest osiem kombinacji. Lepszy jest za to system łączności. 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i nowy system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala zapewniają bezpieczniejszą jazdę i pozwalają na większą indywidualizację. Teraz i30 oferuje pełną kompatybilność z Android Auto i Apple Car Play, a począwszy od lata 2020 wprowadzona będzie możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem.

Hyundai i30
Kompakt z Korei ma całą masę nowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Asystent podążania pasem ruchu (LFA) automatycznie steruje układem kierowniczym, aby utrzymać pojazd na środku pasa. Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCA) może aktywować hamulce podczas cofania, aby uniknąć kolizji. Nowością w i30 jest ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). System ostrzega kierowcę, gdy pojazd stojący przed nim, na przykład na światłach, ruszy z miejsca a kierowca i30 nie zareaguje wystarczająco szybko. Udoskonalone zostało monitorowanie martwego pola (BSD). Oprócz informowania o pojazdach w martwym polu ma także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), który może zareagować w celu uniknięcia kolizji. Z kolei asystent unikania kolizji czołowych (FCA) został usprawniony i teraz rozpoznaje także rowerzystów.

Hyundai i30
Auto ma nową gamę silników. Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT). Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT).

Hyundai i30
Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który współpracuje z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Topowa jednostka w gamie i30, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Czytaj też:
Mały i sportowy. Nowy Hyundai i20

Opracował:
Źródło: Hyundai