Nowa Kia Sorento. Koreańczycy znów zaskoczyli

Nowa Kia Sorento. Koreańczycy znów zaskoczyli

Nowa Kia Sorento
Nowa Kia Sorento Źródło: Kia
Nowa Kia Sorento zadebiutowała wirtualnie, jak wszystkie auta w obecnych czasach pandemii. SUV jest największym autem Kii sprzedawanym. Europie. Od poprzedniczki różni się diametralnie.

Nowa Kia Sorento
Przede wszystkim Sorento zmieniła się wizualnie. Poprzednia była obła, ta ma ostrzejsze linie i nowe proporcje, które optycznie wydłużają nadwozie. W środku zastosowano nowe materiały i wyświetlacze, które zastąpiły większość przycisków. Auto jest pierwszym samochodem skonstruowanym w oparciu o nową platformę podłogową, przeznaczoną dla nowej generacji średniej wielkości SUV-ów marki. Dzięki niej Sorento jest większa, przestronniejsza i ma większy bagażnik. Co ważniejsze nawet, ta nowa platforma podłogowa umożliwiła zastosowanie nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Po raz pierwszy w historii Sorento jest oferowane jako hybryda, a w przyszłości pojawi się również w wersji hybrydowej typu plug-in.

Nowa Kia Sorento
Nowy model jest o 10 mm dłuższy niż jego poprzednik i mierzy 4 810 mm długości, ale ma krótsze zwisy z przodu i z tyłu. O 35 mm zwiększył się rozstaw osi (teraz 2 815 mm). Nowe Sorento wygląda nie tylko na dłuższe, ale również na niższe niż poprzedni model, mimo że jest od niego o 10 mm wyższe. Optycznie wydłuża je długa pokrywa silnika, którą uzyskano między innymi przez przesunięcie przedniego słupka o 30 mm dalej od przedniej osi.

Nowa Kia Sorento
SUV ma kabinę dla maksymalnie siedmiu pasażerów oraz jeden z największych w klasie bagażników, który – w zależności od wersji Sorento – liczy 821 litrów pojemności (w modelu siedmioosobowym) lub 910 litrów (w aucie dla 5 osób). Pojemność bagażnika zwiększono o 32 proc. w porównaniu z pojemnością bagażnika Sorento poprzedniej generacji. Flagowy SUV po raz pierwszy będzie oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Hybrydowy układ napędowy składa się z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi, silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.

Nowa Kia Sorento
W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Europie do wyboru będą mieli również wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra. Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 441 Nm. Sprzedaż nowego Sorento w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku.
Czytaj też:
Analiza. Jak koronawirus wpływa na motoryzację?

Opracował:
Źródło: Kia