Kultowe auto w nowej odsłonie. Ile będzie kosztował nowy Golf GTI?

Kultowe auto w nowej odsłonie. Ile będzie kosztował nowy Golf GTI?

Dodano: 
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI / Źródło: Volkswagen
Do salonów wjeżdża kultowy Volkswagen Golf GTI na bazie Golfa „ósmki”. Dynamika, stylistyka i radość z jazdy zostały właśnie wycenione.

Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy prawdziwego samochodu sportowego. U Volkswagena takie auta oznacza się trzema literkami: GTI. Właśnie pojawiła się ósma generacja tej kultowej odmiany Golfa.

Volkswagen Golf GTI
Nie znamy jeszcze cen nowego Golfa GTI. Z nieoficjalnych informacji wynika, że będzie droższy od poprzednika o około 10 proc. (GTI siódmej generacji kosztowało wyjściowo 142 900 zł).

Volkswagen Golf GTI
Swoisty styl miał już pierwszy Golf GTI przedstawiony przez Volkswagena w 1976 roku. Także dzisiaj, w nowoczesnym cyfrowym wnętrzu modelu ósmej generacji z licznymi typowymi elementami GTI ta niepowtarzalna atmosfera została zachowana. W nowym Golfie nie ma już klasycznej stacyjki, zamiast niej znajduje się stosowany seryjnie przycisk Engine start/stop. Całkowitą nowością jest to, że po otwarciu drzwi auta przycisk ten pulsuje czerwienią do czasu aż silnik zostanie uruchomiony. Trójramienna kierownica stosowana w przeszłości przekształciła się dzisiaj w pokrytą skórą sportową kierownicę wielofunkcyjną z dotykowymi polami i opcjonalnym przyciskiem systemu „Travel Assist”, uruchamiającym funkcję półautomatycznej jazdy do prędkości 210 km/h. Zachowane zostały trzy srebrne ramiona kierownicy, w środkowym wewnętrzna powierzchnia ma kolor czerwony – wyróżnik GTI. Wśród innych elementów charakterystycznych dla tych modeli jest też tapicerka w kratkę (Scalepaper), która w modelu ósmej generacji pokrywa nowo zaprojektowane sportowe fotele.

Volkswagen Golf GTI
Seryjne diodowe reflektory umieszczono nisko; w opcji są dostępne LED-owe reflektory matrycowe IQ.LIGHT. Wraz z osłoną chłodnicy tworzą one charakterystyczny pas przebiegający przez całą szerokość przedniej części nadwozia. Wyżej znajduje się wąska czerwona linia będąca charakterystycznym znakiem modeli GTI. Po raz pierwszy osłona chłodnicy jest oświetlana wąskim pasem diod sięgającym aż do świateł do jazdy dziennej będących elementem reflektorów. To rozwiązanie jest nowym, świetlnym znakiem rozpoznawczym modelu. Z boku w oczy rzucają się seryjne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Z tyłu znajduje się wysunięty do tyłu spojler dachowy zapewniający większy docisk kół tylnej osi do podłoża. Od innych wersji Golfa model GTI różni się też dyfuzorem oraz rozwiązaniem charakterystycznym dla GTI, czyli umieszczonymi z tyłu po lewej i prawej stronie okrągłymi końcówkami wydechu.

Volkswagen Golf GTI
Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego Golfa GTI może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami. Jeszcze ostrzejsze właściwości jezdne zapewniają większą precyzję prowadzenia: typowa dla aut z przednim napędem podsterowność – naturalna skłonność do uślizgu przednich kół w bardzo szybko przejeżdżanych zakrętach – tutaj praktycznie nie istnieje.

Volkswagen Golf GTI
Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy. – System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę – wyjaśnia Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i systemów elektronicznych. – Dzięki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadę oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy i tak znakomite właściwości jezdne Golfa GTI udało nam się podnieść na jeszcze wyższy poziom. Tym bardziej, jeśli samochód jest wyposażony w zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia i nowy system zarządzania ich pracą.

Volkswagen Golf GTI
Nowy Golf GTI jest jeszcze bardziej cyfrowy i skomunikowany z otoczeniem i wyróżnia się lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 245 KM, a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia.
Czytaj także:
W poznańskim Volkswagenie pracę straci 450 osób. Zwolnień będzie więcej
Czytaj także:
3 raty leasingu gratis. Samochodowe firmy zaczynają bój o klientów nowymi metodami

Opracował:
Źródło: VW

Czytaj także