Najpopularniejsze dostawczaki Europy teraz jako terenówki

Najpopularniejsze dostawczaki Europy teraz jako terenówki

Fordy Active: Transit i Turneo
Fordy Active: Transit i TurneoŹródło:Ford
Ford powiększa rodzinę Active: prezentuje modele Transit i Tourneo w uterenowionych wersjach.

Ford przedstawił nowe wersje Transita – Trail i Active, które wyróżniają się terenową stylistyką i zaskakującymi możliwościami. Transit Trail otrzymał inteligentny napęd na wszystkie koła, zaś Transit Custom Trail to wersja wzbogacona w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zapewnia lepszą przyczepność w trudnych warunkach pracy.

Fordy Active: Transit i Turneo
Oba modele, Transit Custom Active i Tourneo Custom Active, zostały inspirowane stylistyką SUV-ów, otrzymały także unikalne wyposażenie wnętrz oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Linia modeli Active rozszerzy się pod koniec roku 2020 o modele Transit Connect i Tourneo Connect.

Fordy Active: Transit i Turneo
Nowe wersje Transit Trail i Transit Custom Trail zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach trakcyjnych, z którymi radzą sobie dzięki nowemu mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD), który pojawi się w wariantach Transit i Transit Custom z napędem na przednie koła oraz w wersjach Transita dysponujących napędem Intelligent All-Wheel Drive.

Fordy Active: Transit i Turneo
Nowe wersje – Transit Custom Active i Tourneo Custom Active, z dodatkowymi osłonami poszycia nadwozia i mechanizmem różnicowym mLSD zapewniającym lepszą przyczepność na sypkich, śliskich lub miękkich nawierzchniach, nadają się doskonale dla prowadzących aktywne życie klientów prywatnych i biznesowych. Styl modeli segmentu SUV-ów nie tylko dodaje im uroku, ale ma także swoje praktyczne walory na szlaku i bezdrożach.

Fordy Active: Transit i Turneo
Linia pojazdów Active poszerzy się jeszcze pod koniec 2020 roku, wraz z wprowadzeniem mniejszych modeli Transit Connect Active i Tourneo Connect Active.

Fordy Active: Transit i Turneo
Wersje Trail mają dodatkowe czarne panele boczne oraz podobne osłony wokół przednich i tylnych dolnych zderzaków. Owal „Ford” o większym rozmiarze, umieszczony w matowej czarnej kratce chłodnicy, wzmacnia świadczące o funkcjonalności linie modelu oraz oddaje jego ducha. Podobne wrażenie robią 16-calowe felgi aluminiowe i logo „Trail” na przednich drzwiach. Transita Customa można również wyposażyć w relingi dachowe oraz dodatkowe progi.

Fordy Active: Transit i Turneo
Opracowany we współpracy z zajmującymi się układami napędowymi specjalistami Quaife, układ mLSD automatycznie, w warunkach niskiej przyczepności przenosi moment obrotowy na koło o największej przyczepności, ułatwiając Transitowi Trail i Transitowi Custom Trail poruszanie się po nieutwardzonych drogach, nawierzchniach żwirowych i bezdrożach stawiających większe wymagania przed pojazdem. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESC) został ponownie skalibrowany, aby lepiej współpracował z mechanizmem mLSD. To samo rozwiązanie pomogło poprawić właściwości trakcyjne i właściwości jezdne modeli Ford Performance, m.in. Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST.

Fordy Active: Transit i Turneo
Układ Intelligent All-Wheel Drive w Transicie Trail współpracuje również z dodatkowymi trybami jazdy Śliska Nawierzchnia, Błoto/Koleiny, zaprojektowanymi dla poprawienia zdolności trakcyjnych pojazdu i zwiększenia pewności kierowcy w różnych scenariuszach drogowych. Tryby obsługuje się łatwo za pomocą kontrolera trybu jazdy na desce rozdzielczej. Układ Intelligent All-Wheel Drive ma również tryb blokady, pozwalający podzielić moment obrotowy 50:50 między przednią i tylną oś na odcinkach o ekstremalnie niskiej przyczepności. Układ nie ograniczył zdolności ładunkowych ani wymiarów Transita Trail w porównaniu z wersjami napędzanymi na tylną oś.

Fordy Active: Transit i Turneo
Transit Custom Trail jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, w wersji ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi.

Fordy Active: Transit i Turneo
Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, o trzech wariantach mocy maksymalnej: 130 KM, 170 KM i 185 KM.

Fordy Active: Transit i Turneo
Ponadto modele Transit Custom Trail oferują dodatkową oszczędność, dzięki wersjom hybrydowym, napędzanym zelektryfikowanymi układami hybrydowymi z 2,0-litrowym silnikiem spalinowym EcoBlue, w wersjach mocy: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Układ miękkiej hybrydy, oparty na 48-woltowej instalacji elektrycznej, odzyskuje energię podczas zwalniania, a następnie przechowuje ją w zestawie akumulatorów o napięciu znamionowym 48V, wykorzystując podczas jazdy do uzyskania dodatkowej oszczędności paliwa.

Fordy Active: Transit i Turneo
Nowe modele Transit i Tourneo Custom Active zyskały na funkcjonalności dzięki wyróżniającym je elementom stylistycznym i dodatkowym opcjom wyposażenia.

Fordy Active: Transit i Turneo
Wersje linii Active, oferujące więcej przestrzeni, zwłaszcza bagażowej, mają korzystać z popularności modeli osobowych dla aktywnych – Fiesty Active i Focusa Active.
Czytaj też:
Ford Ka+ Active. Louis Figo byłby oburzony
Czytaj też:
Wraca Ford Puma. Tym razem jako... crossover!

Opracował:
Źródło: Ford