Tyle o autach nie dowiecie się ani z testów niezawodności, ani z rankingów publikowanych przez poszczególne marki, ani nawet z testujących samochody mediów. Żeby wiedzieć, ile są warte auta, musicie spytać ich właścicieli. Tych, którzy z nimi obcują, kochają je i nienawidzą.
Właśnie to zrobiła organizacja J.D. Power za naszą wschodnią granicą. Ankieterzy spytali ponad 12 854 posiadaczy aut i opublikowali raport „2019 Germany Vehicle Dependability Study” podsumowujący badania, czyli ranking niezawodności marek i modeli samochodów na rynku niemieckim. Badanie dotyczyło aut maksymalnie do trzech lat będących w posiadaniu ankietowanych co najmniej od 12 miesięcy.
A oto wyniki! Najlepiej wypadło Mitsubishi, które wyprzedziło Skodę i Hyundaia. W topowej trójce nie znalazła się żadna niemiecka marka, której pierwszy przedstawiciel zajął 4. miejsce (Smart), a kolejny (Opel) dziesiąte.
Pełne zestawienie wygląda tak (w nawiasie liczba zgromadzonych punktów):
-
Mitsubishi (85)
-
Skoda (88)
-
Hyundai (89)
-
Smart (90)
-
Kia (95)
-
Ford (98)
-
Seat (99)
-
Toyota (101)
-
Dacia (102)
-
Opel (108)
-
Volkswagen (109)
-
Volvo (111)
-
Mazda (114)
Badanie „Germany Vehicle Dependability Study” opiera się na problemach, mankamentach i niedociągnięciach, które są zgłaszane przez właścicieli i użytkowników samochodów. Im niższa liczba w zestawieniu, tym mniejsza liczba problemów, a zatem wyższa ocena niezawodności.
A oto podział na segmenty i modele.
Auta miejskie:
-
1. Smart Fortwo
-
2. Volkswagen Up!
-
3. Hyundai i10
Auta segmentu B:
-
Skoda Fabia
-
Citroen C3
-
Hyundai i20
Kompakty:
-
Skoda Rapid
-
Seat Leon
-
BMW Serii 1
Kompaktowe SUV-y:
-
Hyundai Tucson
-
Mazda CX-5
-
Kia Sportage
Auta klasy średniej:
-
Opel Insignia
-
Skoda Superb
-
Ford Mondeo
Limuzyny:
-
Mercedes Klasy E
Czytaj też:
Z tych aut właściciele są zadowoleni. Sprawiają im najmniej problemów