Oto najbardziej awaryjne samochody

Oto najbardziej awaryjne samochody

Chevrolet Spark
Chevrolet Spark Źródło: Chevrolet
Raport niemieckiego TÜV to jedna z najbardziej wiarygodnych baz dotyczących awaryjności samochodów. Jakie auta okazały się najsłabsze w raporcie 2020?

Jak przyznają eksperci, raport TÜV nie jest całkowicie obiektywnym źródłem dotyczącym awaryjności. Takiego nie ma, bo o awaryjności wypowiadają się zarówno właściciele, jak i mechanicy. Każda z grup ma własne spojrzenie i dopiero połączenie ich daje pełniejszy wgląd w rzeczywistość.

Tymczasem raport TÜV bierze pod uwagę wyłącznie awarie (czy też może usterki) wykryte w czasie obowiązkowych okresowych badań technicznych samochodów w Niemczech.

Jednak zestawienie TÜV – właśnie przez jasne źródło informacji (stacje badań okresowych) – uznawane jest za wartościowe dla wszystkich zainteresowanych wtórnym rynkiem samochodów.

TÜV tradycyjnie podaje awaryjność w poszczególnych „kategoriach wagowych”, czyli rocznikach. Im więcej awarii, tym pozycja w niechlubnym rankingu wyższa. Instytut dzieli auta na grupy wozów 2-3-letnich, 4-5-letnich, 6-7-letnich, 8-9-letnich i 10-11-letnich.

W raporcie TÜV brak jest wielu modeli, ale to dlatego, że pod uwagę brane są tylko te auta, których co najmniej 10 tys. przeszło obowiązkowe badania techniczne w danym roku. A oto wyniki ostatniego zestawienia.

Raport TÜV – najbardziej awaryjne auta

Samochody 2-3 letnie

  1. Dacia Logan (13,6 proc.)
  2. Dacia Duster (11,7 proc.)
  3. Citroen Berlingo (11,2 proc.)
  4. Fiat Punto (10,8 proc.)
  5. Ford Ka (10,7 proc.)

Samochody 4-5 letnie

  1. Chevrolet Spark (24,2 proc.)
  2. Volkswagen Sharan (20,2 proc.)
  3. Seat Alhambra (19,9 proc.)
  4. Fiat Punto (18,7 proc.)
  5. Ford Galaxy (18,2 proc.)

Samochody 6-7 letnie

  1. Chevrolet Spark (31,9 proc.)
  2. Dacia Logan (31,0 proc.)
  3. Renault Kangoo (29,7 proc.)
  4. Dacia Sandero (28,5 proc.)
  5. Ford Galaxy (26,9 proc.)

Samochody 8-9 letnie

  1. Chevrolet Matiz (38,8 proc.)
  2. Dacia Logan (38,5 proc.)
  3. Renault Kangoo (34,9 proc.)
  4. Dacia Sandero (34,7 proc.)
  5. Fiat Panda (34,3 proc.)

Samochody 10-11 letnie

  1. Chevrolet Matiz (43,1 proc.)
  2. Dacia Logan (43,1 proc.)
  3. Volkswagen Sharan (39,6 proc.)
  4. Dacia Sandero (39,5 proc.)
  5. Ford Ka (39,0 proc.)

Czytaj też:
Auta będą droższe? Unia zdecydowała o obowiązkowych czarnych skrzynkach i innych systemach w samochodach

Opracował:
Źródło: TÜV