Na początek dobra wiadomość dla wszystkich chcących kupić nowy samochód. Producenci radykalnie poprawili bezpieczeństwo aut. Większość spełnia surowe normy testów Euro NCAP. W 2019 roku Euro NCAP poddała testom 55 modeli. Aż 41 z nich uzyskało maksymalne 5 gwiazdek.
Jednak gwiazdki gwiazdkom nierówne i nawet wśród tych bezpiecznych aut są najbezpieczniejsze.
Mercedes CLA
Numerem 1 spośród wszystkich samochodów okazał się Mercedes CLA. Model uzyskał najlepsze wyniki cząstkowe spośród 55 przetestowanych aut.
A tak przedstawia się to w szczegółach:
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 36,6/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci: 44,8/49 pkt.
Ochrona pieszych: 44,1/48 pkt.
Systemy asystujące: 9,8/13 pkt.
Łącznie punktów: 135/148 pkt.
Ocena: 5 gwiazdek
BMW serii 3 Touring
Jeśli chodzi o auta klasy średniej, to numerem 1 okazało się BMW serii 3.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 37,1/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci: 42,8/49 pkt.
Ochrona pieszych: 42/48 pkt.
Systemy asystujące: 10/13 pkt.
Łącznie punktów: 132/148 pkt.
Ocena: 5 gwiazdek
Subaru Forester
Najbezpieczniejszym kompaktowym SUV-em 2019 roku został Subaru Forester.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 37,1/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci: 45/49 pkt.
Ochrona pieszych: 38,5/48 pkt.
Systemy asystujące: 10,2/13 pkt.
Łącznie punktów: 131/148 pkt.
Ocena: 5 gwiazdek
Tesla Model 3
W kategorii aut elektrycznych wygrała Tesla Model 3.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 36,7/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci: 42,3/49 pkt.
Ochrona pieszych: 35,7/48 pkt.
Systemy asystujące: 12,3/13 pkt.
Łącznie punktów: 127/148 pkt.
Ocena: 5 gwiazdek
Tesla Model X
Najbezpieczniejszym pełnowymiarowym SUV-em też została Tesla, tym razem Model X.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 37,5/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci: 39,9/49 pkt.
Ochrona pieszych: 35/48 pkt.
Systemy asystujące: 12,3/13 pkt.
Łącznie punktów: 125/148 pkt.
Ocena: 5 gwiazdek
Nowe Renault Clio
Spośród aut miejskich najbezpieczniejsze okazało się Renault Clio.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 36,5/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci: 43,7/49 pkt.
Ochrona pieszych: 34,8/48 pkt.
Systemy asystujące: 9,9/13 pkt.
Łącznie punktów: 125/148 pkt.
Ocena: 5 gwiazdek
Skoda Citigo iV
Co ciekawe, Euro NCAP zaostrzyło wymagania, a w związku z tym okazało się, że „trojaczki” koncernu Volkswagena (Volkswagen Up, Skoda Citigo i Seat Mii) wypadły bardzo słabo. Auta zasłużyły na zaledwie 3 gwiazdki, co dzisiaj jest wynikiem bardzo słabym.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 30,8/38 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:41/49 pkt.
Ochrona pieszych: 22,5/48 pkt.
Systemy asystujące: 7,2/13 pkt.
Łącznie punktów: 102/148 pkt.
Ocena: 3 gwiazdkiCzytaj też:
Zielone światło dla fabryki Tesli w Niemczech. Sąd odrzucił protesty ekologówCzytaj też:
Tesla 3 sprzedażowym hitem… w Europie