Fabryka w Gliwicach uratowana. Będą w niej produkować dostawczaki

Fabryka w Gliwicach uratowana. Będą w niej produkować dostawczaki

Dodano: 
Fabryka w Gliwicach
Fabryka w Gliwicach / Źródło: PSA
Koncern PSA podjął strategiczną decyzję dotyczącą fabryki w Gliwicach, w której produkowane były auta Opla. Długo to trwało, ale wiadomości są optymistyczne.

Grupa PSA – należy do niej Opel, Peugeot, Citroen, Vauxhall i DS – podjęła decyzję, że rozpocznie w Gliwicach produkcję dużych samochodów dostawczych z końcem 2021 roku. Na razie w fabryce, której moce spadły, a zatrudnienie zredukowano o 500 osób, powstaje Opel Astra. Produkcja Astry zostanie wg doniesień niemieckich mediów przeniesiona do Russelsheim w Niemczech

„Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem na to, że nasz program wzorcowego zakładu jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności. Wydajność przemysłowa będzie czynnikiem decydującym dla realizacji naszych ambicji względem rynku samochodów dostawczych” – powiedział Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw PSA.

„Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu PSA.

Co przyczyniło się do decyzji PSA? Otóż zakład SevelSud (współna fabryka FCA/PSA zlokalizowana w Val di Sangro we Włoszech) przez ostatnie trzy lata przekroczył moce produkcyjne dla dużych samochodów dostawczych: Peugeota Boxera, Citroëna Jumpera i Fiata Ducato.

To dlatego PSA zadecydowała o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach, aby w pełni wykorzystaćlokalizację. Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma umożliwić produkcję do 100 tys. dużych samochodów dostawczych rocznie.

Wzrost mocy produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall, pozwoli grupie zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku oraz wzmocni pozycję gliwickiej lokalizacji w perspektywie ponad dziesięciu lat.

Czytaj także