Elektryki kupują tylko firmy. Prawie 100 proc.

Elektryki kupują tylko firmy. Prawie 100 proc.

BMW i3s
BMW i3s Źródło: BMW
O elektrykach dużo się w Polsce mówi, ale ich sprzedaż wśród klientów indywidualnych tak naprawdę nie istnieje. Sprzedaż samochodów napędzanych energią elektryczną opiera się głównie na firmach.

Analizy dokonał Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. W I półroczu 2019 roku w Polsce zarejestrowano 945 czysto elektrycznych samochodów osobowych. To wynik o 221,4 proc. (651 sztuk) lepszy w porównaniu zeszłorocznym. Udział elektryków w sprzedaży wzrósł do 0,34 proc. z 0,12 proc.

W pierwszym półroczu 2019 r. firmy odpowiadały za 96,08 proc. zakupów (908 pojazdów). A na dane ma wpływ jedna transakcja, dokonana na rynku car-sharingu: BMW podpisało kontrakt na dostawę 500 sztuk elektrycznego modelu i3 spółce Innogy. Dlatego w pierwszym półroczu zarejestrowano 603 sztuki i3, a przed rokiem tylko 64.

Na drugim miejscu w I połowie 2019 r. znalazł się Nissan (106 Leafów), a na trzecim miejscu Renault, która dostarczyła 50 sztuk modelu Zoe. Za podium znalazł się Jaguar (I-Pace) i Audi (E-tron).

A oto całe zestawienie na grafice analitycznej firmy.

Czytaj też:
Nowe diesle są równie ekologiczne co elektryki

Źródło: IBRM Samar