Peugeot kusi nowym 208. Wersję na prąd też można już zamawiać

Peugeot kusi nowym 208. Wersję na prąd też można już zamawiać

Dodano: 
Peugeot e-208 GT
Peugeot e-208 GT / Źródło: Peugeot
Na specjalnej stronie internetowej Polacy mogą już dokonać wstępnej rezerwacji modelu Peugeot e-208, który jest pełnym elektrykiem.

Peugeot e-208 otrzymał silnik o mocy maksymalnej 136 KM oraz z momentem obrotowym 260 Nm. Ciekawym gadżetem są wyświetlane na centralnym ekranie animowane grafiki, które pokazują m.in. tryb działania układu napędowego w czasie rzeczywistym.

„Elektryk” z lwem na masce pracuje w trzech różnych trybach. Ustawienie Sport nakierowane jest na osiągi i doznania z jazdy. Po włączeniu tej funkcji przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera około 8,1 sekundy. Przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażniku jest według producenta identyczna jak w wersji z silnikami spalinowymi. Akumulatory 50 kWh o łącznej objętości 220 litrów rozmieszczono pod podłogą pojazdu.

System wstępnej rezerwacji Peugeot e-208 odbywa się drogą internetową. Każdy zainteresowany klient wypełnia stosowny formularz oraz wpłaca kaucję zwrotną. Wstępna rezerwacja zapewnia pierwszeństwo w kolejce do zamówień, które zostaną otwarte w październiku – po uprzednim ogłoszeniu cennika oraz pełnej specyfikacji.

A ile kosztuje zwykła „dwieścieósemka”?

Powstała na zupełnie nowej modułowej platformie CMP. Przeznaczona jest ona do pojazdów z segmentów B i B+ jest lekka, aerodynamiczna i przystosowana do elektryfikacji. Dzięki niej nowy 208 jest dłuższy od poprzednika o 8 cm, niższy o 3 i ma rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Ma bardziej agresywny wygląd.

Za jego design odpowiadają charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (jak w 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Z kolei z tyłu zastosowano charakterystyczne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł. Z przodu dominuje wielkie logo lwa pośrodku grilla.

Wnętrze auta jest ultranowoczesne, z najnowszą generacją i-Cockpit 3D, czyli nową koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (z 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.

Co pod maską? Silniki benzynowe PureTech z filtrem cząstek stałych o pojemności 1,2 l i mocach 75, 100 oraz 130 KM, diesel BlueHDi o mocy 100 KM spełniający wymagania normy Euro 6 i wspomniany silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i z zasięgiem 340 km. Do tego nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach, oczywiście w bogatszych wersjach.

Nowy 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od 2 lipca w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like, Active, Allure, GT Line i GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych. Podstawowa wersja otwierająca gamę z silnikiem benzynowym o mocy 75 KM połączonym z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Like kosztuje 53 900 zł.

Czytaj także:
Wprost na drogę. Pierwsza jazda Peugeotem 308 GTi

Czytaj także