Dwa tanie i dobre modele Suzuki znikają z polskiego rynku

Dwa tanie i dobre modele Suzuki znikają z polskiego rynku

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno Źródło: Suzuki
Szkoda, bo właściciele je sobie cenili. Dwa najmniejsze Suzuki – Celerio i Baleno – znikają z rynku. Importer japońskich aut stawia na SUV-y.

Zgodnie z uzyskaną przez Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar informacją, polscy dealerzy nie przyjmują już zamówień na dwa małe modele samochodów z oferty Suzuki.

Jak udało się potwierdzić instytutowi u wiarygodnego źródła, z oferty japońskiej marki zostaną wycofane modele Suzuki Baleno oraz Celerio. Do Polski przypłynęła z Japonii ostatnia partia tych aut.

Suzuki Celerio

Klienci chcący kupić maluchy Suzuki nie muszą wpadać w panikę, ponieważ zamówiona partia jest duża i jest w czym wybierać. Samar rzeanalizował sprzedaż samochodów i z analizy wynika, że co najmniej przez kilka miesięcy będzie można kupić zarówno Celerio, jak i Baleno.

Skąd decyzja o wycofaniu aut ze sprzedaży? Może nie robią one wielkiego wrażenia, ale mają swoje zagorzałe grono zwolenników. Baleno i Celerio są ekonomiczne, bardzo proste, ale niezawodne i przyjazne. Czemu importer miałby rezygnować z ich sprzedawania?

Suzuki Baleno

Polski importer Suzuki po prostu stawia na SUV-y/crossovery, które sprzedają się najlepiej. Zamawiać musi to, co jest najpopularniejsze, bo wolumen jest ograniczony. Dokonując więc trudnego wyboru, stawia na Vitarę i S-Crossa, a z aut mniejszych na Swifta.

Polski oddział Suzuki wkrótce wprowadzi na rynek swoje crossovery (Vitarę i S-Crossa) w wersji miękkich hybryd (48V).

Celerio i Baleno znikną. Samo Suzuki radzi sobie dobrze, według statystyk Samaru od stycznia do końca sierpnia 2019 roku zarejestrowano w Polsce ponad 9000 nowych modeli osobowych japońskiej marki. Oznacza to wzrost sprzedaży o 40 proc. rok do roku.

Czytaj też:
To koniec Kii Optimy. Ale będą naprawdę duże rabaty

Źródło: IBRM Samar